فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۲۴۰۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تورم ایالات متحده بازار رمزارز را به رنگ سبز درآورد

تورم ایالات متحده بازار رمزارز را به رنگ سبز درآورد

امروز، رمزارزهای اصلی بازار در اوایل معاملات سبز بودند، زیرا ارزش بازار جهانی رمزارز در روز گذشته بیش از 7.5 درصد افزایش یافت و به 869 میلیارد دلار رسید. با این حال، در 24 ساعت گذشته، حجم کلی بازار بیش از 23 درصد کاهش یافت و در سطح 144.29 میلیارد دلار قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حجم کلی بازار دیفای، حدود 6.88 میلیارد دلار قرار دارد که 4 درصد از کل حجم 24 ساعته در بازار رمزارز را تشکیل می‌دهد. همچنین حجم کلی استیبل‌کوین‌ها 140.42 میلیارد دلار است که 97 درصد از کل حجم 24 ساعته بازار کریپتو را شامل می‌شود.

بیت‌کوین نزدیک به 3.5 درصد افزایش یافته و به سطح 17200 دلار رسیده است. دلیل این مسئله به خاطر ارقام ضعیف‌تر از حد انتظار CPI است، که نشان می‌دهد فدرال رزرو ایالات متحده ممکن است در افزایش نرخ‌های آتی سرعت خود را کاهش دهد. به همین ترتیب، اتریوم، دومین رمزارز با ارزش، بیش از 5 درصد افزایش یافته و در سطح 1250 دلار معامله می‌شود.

بازار رمزارز

برترین برندگان و بازندگان آلت‌کوین - منبع: Coin360

برندگان و بازندگان برتر آلت‌کوین

سه مورد از 100 کوین برتری که در 24 ساعت گذشته ارزش پیدا کرده‌اند عبارتند از FTX Token (FTT)، Chiliz (CHZ) و Chain (XCN).

FTT بیش از 40 درصد قیمت خود را بهبود داد و به 3.22 دلار رسید، در حالی که چیلیز بیش از 24 درصد رشد کرد و به 0.2166 دلار رسید. همچنین Chain(XCN) نیز نزدیک به 20 درصد افزایش یافت.

گفتنی است، کوانت (QNT) بیش از 3.5 درصد از ارزش خود را در 24 ساعت گذشته از دست داده و در قیمت 119 دلار معامله می‌شود. ImmutableX (IMX) با بیش از 3 درصد کاهش به 0.4686 دلار رسیده است، در حالی که Terra Classic نیز با 3 درصد کاهش در سطح 0.00019 دلار قرار دارد.

صعود قیمت توکن FTX

قیمت فعلی توکن FTX حدود 3.24 دلار و حجم معاملات 24 ساعته آن 949 میلیون دلار است. در 24 ساعت گذشته، توکن FTX ، 40 درصد افزایش یافته است. این توکن در CoinMarketCap اکنون با ارزش بازار زنده 431 میلیون دلار در رتبه 77 قرار دارد. 133,025,776 کوین FTT در گردش وجود دارند که حداکثر عرضه آن 352,170,015 کوین است.

بر اساس گزارش روز جمعه Coindesk، به نقل از منابع ناشناس، وزارت دادگستری ایالات متحده (DoJ) از صرافیBinance شواهدی در مورد مذاکرات شکست‌خورده برای نجات صرافی FTX ، خواسته است.

یکی دیگر از ناجیان بالقوه، صرافی رمزارز FTX را جهت تلاش برای رفع حفره چند میلیارد دلاری مشکوک در ترازنامه خود رها کرده است. پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری تتر، تاکید کرد که بنیاد تتر «هیچ برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری یا اعطا وام به FTX/Alameda ندارد.»

بازار رمزارز

درصد تغییر سال به سال در شاخص قیمت مصرف کننده منبع: اداره آمار کار

تورم ایالات متحده و بازار رمزارز

بخش اعظم بهبود بازار ارزهای دیجیتال توسط ارقام ضعیف‌تر CPI ایالات متحده انجام شد. داده‌های تورمی ضعیف‌تر از حد انتظار نشان می‌دهد که هجوم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در روز پنج‌شنبه تأثیر مورد نظر را بر بازارهای ایالات متحده، ارز و بازده خزانه‌داری خواهد گذاشت.

پس از یک بازگشت گسترده و قوی، هر سه شاخص اصلی بازار ایالات متحده بیشترین افزایش درصدی یک روزه خود را در حدود 2 و نیم سال اخیر داشتند.

تورم همچنان در حال افزایش است و مطمئناً به دارایی بسیاری از مردم آسیب می‌رساند، اما به نظر می‌رسد که فعلا تورم در حال کاهش است. شاخص قیمت مصرف کننده سالانه 7.7 درصد افزایش یافته بود که کمتر از افزایش 7.9 درصدی پیش‌بینی شده توسط اقتصاددانان و افزایش 8.2 درصدی در دوازده ماه قبل تا ماه سپتامبر بود.

سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ‌ها را کاهش داده و سیاستی را اتخاذ کند که در آینده دلار آمریکا را تضعیف کرده و باعث روند صعودی در بازار ارزهای دیجیتال می‌شود.

بازار رمزارز

قیمت بیت‌کوین و توکنومیکس - منبع: coinmarketcap

روند فعلی بیت‌کوین

قیمت فعلی بیت‌کوین در حدود 17200 دلار و حجم معاملات 24 ساعته آن 75 میلیارد دلار است. بیت‌کوین اواخر روز گذشته، پس از انتشار ارقام ضعیف‌تر از حد انتظار CPI ایالات متحده، بیش از 4 درصد افزایش یافت. این رمزارز درCoinMarketCap در حال حاضر با ارزش بازار زنده 359 میلیارد دلار در رتبه اول بازار رمزارز قرار دارد.

بیت‌کوین از سطح حمایت 16000 دلاری بالاتر رفته است و بسته شدن کندل‌های آن در سطحی بالاتر از آن نشان می‌دهد که بیت‌کوین در روند صعودی قرار دارد. بیت‌کوین قبلاً از سطح حمایت سه‌گانه 18244 دلاری عبور کرده است و بسته شدن کندل‌های قیمت زیر این سطح منجر به کاهش آن تا سطح 16000 دلار شده است. با این حال، همان سطح 18240 دلاری احتمالاً در حال حاضر به عنوان یک مانع اصلی برای رشد قیمت عمل خواهد کرد.

بازار رمزارز

نمودار قیمت بیت‌کوین - منبع: Tradingview

گفتنی است، شاخص فنی MACD وارد منطقه خرید شده است، اما میانگین متحرک 50 روزه (خط آبی) و RSI همچنان روند فروش را نشان می‌دهند. اگر کندل‌های قیمت به کمتر از 18000 دلار سقوط کنند، بیت‌کوین ممکن است نزولی باقی بماند. آخرین سنگر روند قیمت نیز نزدیک به سطح 16،000 و سپس قیمت 15،850 قرار دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.