فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۲۶۹۸۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌‎دهد:

ادامه نوسان قیمت در بازار رمزارز | حرکت بعدی چه خواهد بود؟

ادامه نوسان قیمت در بازار رمزارز | حرکت بعدی چه خواهد بود؟

بیت‌کوین در محدوده معاملاتی بین 16000 تا 17250 دلار همچنان باقی مانده است، زیرا ترس و نااطمینانی در بازار به محدود نگه داشتن روند قیمت ادامه می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته اخیر، شعبه بررسی جرایم مالی و رگولاتورها با همکاری هم به پرونده تخلفات صرافی رمزارز FTX ورود پیدا کردند. با این حال، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که SCB چند روز قبل از شروع تحقیقات خود، علیه این صرافی اقدام کرده بود.

این نهاد نظارتی در 17 نوامبر اعلام کرد که دارایی‌های FTX را با انتقال به یک کیف‌پول دیجیتال، تحت صلاحیت SCB، در اختیار گرفته است. این کمیسیون اظهار داشت که این اقدامات به منظور حفظ وجوه و منافع مشتریان صورت گرفته است.

همانطور که تنظیم کننده‌های بیشتری شروع به بررسی صرافی FTX کردند، وضعیت این صرافی بدتر شد. گفتنی است، تاکنون سقوط صرافی باعث ایجاد اختلالات قابل توجهی در بازار ارزهای دیجیتال شده است.

به عقیده تحلیلگران، در نتیجه این رویدادها، دارندگان بیت‌کوین ممکن است تصمیم به فروش دارایی‌های خود بگیرند. علاوه بر این، به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن شرایط کنونی، قیمت بیت‌کوین می‌تواند در هر جهتی تغییر کند.

السالوادور شروع به خرید روزانه 1 بیت‌کوین کرد

نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور، در 17 نوامبر اعلام کرد که کشورش خرید یک بیت‌کوین در روز را آغاز خواهد کرد. گفته می شود السالوادور خرید نهایی بیت‌کوین خود را به اندازه 80 بیت‌کوین و به قیمت 19000 دلار را در ژوئیه 2022، حدود سه ماه و نیم پیش انجام داده است.

بر اساس داده‌های BuyBitcoinWorldwide، السالوادور دارای 2381 بیت‌کوین با میانگین قیمت خرید 43357 دلار است. با این حال، هیچ سابقه‌ای از این خریدها در شبکه عمومی یا در دسترس منتشر نشده است، بنابراین نمی‌توان به این خبر کاملا اعتماد کرد.

طبق گزارش رسانه‌ها، این کشور بیش از 103.23 میلیون دلار برای خرید این رمزارز هزینه کرده است. با این حال، از آنجا که بیت‌کوین در حال حاضر حدود 16500 دلار ارزش گذاری شده است، این کشور زیانی حدود 63 میلیون دلاری داشته است، زیرا ارزش کنونی موجودی آن 39.47 میلیون دلار است.

بیت‌کوین و بازار رمزارز

روند روزانه قیمت بیت‌کوین، منبع: Tradingview

چرخش بازار رمزارز

پس از تراژدی اخیر مربوط به صرافی رمزارز FTX و سایر پلتفرم‌های مبادلاتی، شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین Santiment نموداری را در توییتر خود منتشر کرد که شرایط بهبود بازار ارزهای دیجیتال را تشریح می‌کند.

بر اساس این توییت، ارزهای دیجیتال اغلب زمانی موفق می‌شوند که صرافی‌ها تمرکز اصلی خود را از دست بدهند. یکی از مهم‌ترین رویدادهای تلخ بازار رمزارز، سقوط FTX بود.

بر اساس این توییت، نقطه عطف حیاتی برای صنعت ارزهای دیجیتال زمانی رخ خواهد داد که توجه‌ها به بیت‌کوین (BTC)، رهبر بازار رمزارز، بازگردد.

بر اساس نموداری که دیروز توسط Santiment در توییتر منتشر شد، قیمت BTC/USD معمولاً زمانی کاهش می‌یابد که تسلط اجتماعی سایر توکن‌ها افزایش یابد.

ezgif 3 6db718fd1a

روند بیت‌کوین در تایم روزانه

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین

بیت‌کوین در محدوده معاملاتی گسترده‌ای بین 16000 تا 17200 دلار در حال نوسان است و یک شکست قوی، می‌تواند قیمت آتی را تعیین کند. بیت‌کوین یک اصلاح فیبوناچی 38.2 درصدی را در سطح 18100 دلار در بازه زمانی 4 ساعته تکمیل کرد و اکنون به زیر سطح 23.6 درصد فیبوناچی 17250 دلار سقوط کرده است.

از جنبه نزولی، حمایت فوری بیت‌کوین سطح 16250 دلار است و اگر روند نزولی ادامه یابد، قیمت ممکن است تا سطح 15850 دلار کاهش یابد. از آنجایی که RSI و میانگین متحرک 50 روزه یک سوگیری نزولی را نشان می‌دهند، در صورت عدم وجود پشتیبانی از روند، قیمت بیت‌کوین می‌تواند تا سطح 15850 و سپس سطح 15500 دلار کاهش یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.