فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۲۷۴۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وضعیت بازار رمزارز دوباره به شرایط ایده‌آل باز می‌گردد؟

وضعیت بازار رمزارز دوباره به شرایط ایده‌آل باز می‌گردد؟

بیت‌کوین در نزدیکی کف قیمتی هفته اخیر خود در حال نوسان است. با این که هنوز سایه دیدگاه‌های نزولی بر بازار حس می‌شوند، اما برخی نشانه‌ها امکان صعود موقت قیمت در بازار رمزارز را نشان می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حال حاضر روند منفی و کاهش مداوم قیمت بازار رمزارز در پی جنجال صرافی FTX تقویت شده است. این نه تنها بر ماینرها بلکه برخی از شناخته شده‌ترین معیارهای بیت‌کوین را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و برای بسیاری از بخش‌های ضروری دیگر شبکه بیت‌کوین نیز پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت.

مشکلات FTX بدتر می‌شوند

برخلاف این واقعیت که دو هفته از وقایع این صرافی می‌گذرد. ترس، عدم اطمینان و شک ناشی از آنچه برای FTX رخ داد، قیمت بیت‌کوین را تحت فشار خرس‌ها و گاوهای بازار رمزارز قرار دارد. این صرافی در اوایل هفته تحت نظارت کمیسیون اوراق بهادار باهاما (SCB) بود.

گفتنی است، روند کنونی بازار و اخبار مربوط به صرافی FTX، نشانه‌های پایان زمستان بازار رمزارز را نمایش نمی‌دهند.

سنتیمنت بازار رمزارز

شرایط سنتیمنت بیت‌کوین، منبع: Lookintobitcoin

وضعیت سنتیمنت بازار رمزارز

با وجود نوسانی شدن قیمت بیت‌کوین، ترس معامله‌گران و فعالان بازار رمزارز همچنان در وضعیت ترس مطلق تخمین زده می‌شود.

علاوه بر دلایلی همچون وقایع صرافی FTX، ریزش‌های پشت سر هم بیت‌کوین و از دست رفتن سطوح حمایت این رمزارز یکی پس از دیگری، شرایط اعتماد را نسبت به بازار رمزارز و این کوین کمی دشوار کرده است.

هر چند برخی تحلیلگران معتقدند که شاخص سنتیمنت بازار می‌تواند در چند روز آینده کمی آرامش بیشتری را در بازار نشان دهد اما به هیچ وجه این مسئله ثابت و پایدار نخواهد ماند. گفتنی است برای بازگشت اعتماد سرمایه‌گذاران در شرایط کنونی، چیزی بیشتر از افزایش قیمت بیت‌کوین مورد نیاز است.

در حال حاضر، مجموع عرضه بیت‌کوین 21 میلیون کوین و عرضه در گردش آن نیز حدود 19,211,562 کوین است.

بیت‌کوین و بازار رمزارز

نمودار قیمت بیت‌کوین - منبع: Tradingview

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین

اکنون قیمت بیت‌کوین در محدوده گسترده‌ای در حال تثبیت است. قیمت این رمزارز بین سطوح 15800 تا 17200 دلار قرار دارد.

از جنبه ادامه‌دار شدن روند نزولی بیت‌کوین و از دست رفتن سطح 15هزار دلار، حمایت فوری قیمت سطح 14530 دلار است و اگر روند نزولی ادامه یابد، قیمت ممکن است تا سطح 13850 دلار نیز کاهش یابد.

از آنجایی که RSI و میانگین متحرک 50 روزه یک سوگیری نزولی را نشان می‌دهند، اگر پشتیبانی فعلی قیمت نتواند حفظ شود، قیمت بیت‌کوین ممکن است در کوتاه مدت ابتدا به زیر سطح 15830 دلار سقوط کند.

با این حال، امروز نیز تمایل به فروش همچنان در زیر سطح 17250 دلار قوی است. اما از سوی دیگر، افزایش تقاضای بیت‌کوین می‌تواند قیمت این رمزارز را به بالای 18250 دلار و سپس به 20000 دلار برساند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.