فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۶۲۴۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دیدگاه تند مشاور وارن بافت درباره ارزهای دیجیتال

دیدگاه تند مشاور وارن بافت درباره ارزهای دیجیتال

چارلی مانگر که به عنوان دست راست وارن بافت و یکی از بیلیونرهای آمریکا شناخته می‌شود، نظرات انتقادی خود درباره ارزهای دیجیتال را مطرح کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چارلی مانگر، بیلیونر، کارآفرین و سرمایه‌گذار آمریکایی در روز چهارشنبه هفته گذشته، دیدگاه انتقادی خود نسبت به ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاران آنها را مطرح کرده است.

سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال قمار است

چارلی مانگر، بیلیونر 99 ساله که معاون رئیس و نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری برکشایر هاتاوی است، در همایش سالانه سهامداران شرکت انتشارات Daily Journal Corporation که مدیرعامل آن است، نظرات تند خود را درباره ارزهای دیجیتال مطرح کرده است.

چارلی مانگر در پخش زنده این همایش به خبرنگار رسانه CNBC گفت: برای من عجیب است که برخی از افراد بر روی این دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند. ارزهای دیجیتال احمقانه و نوعی قمار هستند.

پایبندی مانگر به سهام

طرفداران ارزهای دیجیتال همواره قابلیت حفظ امنیت، کاهش هزینه‌ها نسبت به سیستم سنتی بانکداری و افزایش سرعت تراکنش‌ها را از مزایای اصلی ارزهای دیجیتال معرفی می‌کنند. اما مانگر که یکی از قدیمی‌ترین سرمایه‌گذاران در بازار بورس است، با این ایده مخالف است.

چارلی مانگر با خالص دارایی معادل 2.3 میلیارد دلار، باور دارد افرادی که با دیدگاه وی درباره بی‌فایده بودن ارزهای دیجیتال مخالف هستند، احمق هستند. از نظر این بیلیونر، نظر مخالف و منطقی در پاسخ به ادعای وی وجود ندارد.

سال خونین بازار ارز دیجیتال در سال 2022

صبحت‌های مانگر در حالی مطرح شد که بازار کریپتو در سال 2022 میلادی، یکی از سخت‌ترین سال‌های خود را به دلیل ورشکستگی‌های متعدد شرکت‌ها و صرافی‌های فعال در این بازار مانند FTX و کاهش شدید قیمت ارزهای دیجیتال گذراند. برای مثال، رمزارز مشهور بیت‌کوین بیش از 60 درصد از ارزش خود را در طول سال گذشته میلادی از دست داد.

جیمز رویال، خبرنگار ارشد شرکت Bankrate به رسانه CNBC گفت: بسیاری از آمریکایی‌ها با اتفاقات بوجود آمده به این باور رسیده‌اند که صنعت ارز دیجیتال توهمی بیش نبوده است.

بر اساس پرسشنامه سالانه همین رسانه، تنها هشت درصد از شهروندان آمریکایی تا نوامبر سال 2022 میلادی، دیدگاه مثبتی نسبت به این دارایی‌های دیجیتال داشتند.

ناامیدی مانگر از آمریکا

این بیلیونر آمریکایی در این همایش مطرح کرده است که از کشور ایالات متحده آمریکا به‌دلیل اجازه فعالیت شرکت‌های ارز دیجیتال ناامید شده است.

او پیشتر نیز به دولت آمریکا، طرح ممنوعیت ارزهای دیجیتال را پیشنهاد داده بود. در حال حاضر نیز چندین لایحه برای تدوین چارچوب قانونی این صنعت در مجلس آمریکا در حال بررسی است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز دیجیتال بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.