فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۶۷۰۸۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سقوط ارزش بازاری دلار بایننس به زیر ۱۰ میلیارد دلار

سقوط ارزش بازاری دلار بایننس به زیر 10 میلیارد دلار

به دنبال مشکلات پیش آمده برای پکسوس و بایننس، استیبل‌کوین این صرافی به نام دلار بایننس با کاهش ارزش بازاری و تقاضا مواجه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ارزش بازاری (مارکت کپ) استیبل‌کوین صرافی بایننس با نام دلار بایننس (BUSD) برای نخستین بار در دو سال گذشته، به زیر 10 میلیارد دلار سقوط کرده است. در سوم مارچ سال جاری میلادی، ارزش بازاری این استیبل‌کوین به 9.66 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. بالاترین مارکت کپی این استیبل‌کوین معادل 23.49 میلیارد دلار و در تاریخ 15 نوامبر سال گذشته میلادی بوده است. این رکورد تاریخی تنها چند روز پیش از سقوط صرافی بزرگ ارز دیجیتال FTX رخ داد.

ezgif.com gif maker 100

روند ارزش بازاری دلار بایننس از 2019 تاکنون (منبع: Coinmarketcap )

مشکلات دلار بایننس و کاهش ارزش بازاری

دلیل اصلی کاهش 6.65 میلیاردی ارزش بازاری دلار بایننس از فوریه سال جاری میلادی تاکنون، طرح دعوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه پکسوس است. پکسوس یکی از همکاران صرافی بایننس در ساخت و انتشار این استیبل‌کوین است. این توکن توسط این دو شرکت در سپامبر سال 2019 معرفی شده و سپس از شبکه ERC-20 به شبکه بایننس منتقل شد.

در تاریخ 12 فوریه، خبر ایجاد پرونده‌ای علیه پکسوس به اتهام نقض قوانین حفاظت سرمایه‌گذاران مطرح شد. با دستور دادگاه مالی نیویورک، پکسوس مجبور به توقف مینت و عرضه دلار بایننس شد که به‌نظر می‌رسد دلیل اصلی کاهش ارزش بازاری این استیبل‌کوین است.

در ابتدای هفته جاری، صرافی بزرگ Coinbase اعلام کرد که استیبل‌کوین بایننس را از 13 مارچ سال جاری، از لیست استیبل‌کوین‌های تحت پشتیبانی خود خارج می‌کند چرا که این استیبل‌کوین استاندارد‌های لازم را ندارد.

تعجب مدیرعامل بایننس از موفقیت دلار بایننس

از زمان عرضه دلار بایننس در سپامبر 2019، این استیبل‌کوین توانست با رشد خود، تبدیل به سومین استیبل‌کوین بزرگ بازار ارز دیجیتال شود. رتبه‌ اول و دوم به ترتیب متعلق به تتر (USDT) و USD Coin بودند. دلار بایننس در حال حاضر از نظر ارزش بازاری در میان تمام ارزهای دیجیتال بازار، در رتبه دهم قرار گرفته است. مدیرعامل صرافی بایننس در تاریخ 14 فوریه سال جاری اعلام کرد که هیچ‌گاه انتظار بالایی از پروژه دلار بایننس نداشته و تصور نمی‌کرده که این پروژه بتوانند چنین رشدی داشته باشد و حتی احتمال شکست آن در ابتدا را می‌داده است.

همچنین، بزرگترین صرافی رمزارز جهان، به تازگی بیش از 50 میلیون دلار از استیبل‌کوین True USD را برای افزایش تنوع به استیبل‌کوین‌های خود مینت کرده است. True USD در حال حاضری ارزش بازاری معادل 1 میلیارد و 162 میلیون دلار را در اختیار دارد.

برای مطالعه بیشتر درباره مشکلات حقوقی پکسوس و بایننس، گزارش اتهام 400 میلیون دلاری بایننس / بازار کریپتو با ریسک تازه روبرو می‌شود؟ را مطالعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.