فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۱۵۳۱۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روند قیمت بیت کوین همزمان با بازگشت قیمت به ۲۸ هزار دلار

روند قیمت بیت کوین همزمان با بازگشت قیمت به 28 هزار دلار

بیت کوین جایگاه خود را در سطح 28 هزار و 450 دلار بازیابی کرده و توانسته است دیدگاه نزولی معامله‌گران را نسبت به بازار ارز دیجیتال صعودی کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اکنون پس از صعود بیت کوین، سوال اکثر معامله‌گران این است که آیا روند صعودی ادامه خواهد داشت و باعث افزایش بیشتر ارزش بیت کوین می‌شود یا باید خود را برای اصلاح نزولی احتمالی بازار آماده کنیم؟

گمانه‌زنی‌ها درباره سقف بدهی ایالات متحده

قیمت بیت کوین نزدیک به سه درصد افزایش داشته و باقی بازار ارز دیجیتال نیز به رنگ سبز درآمده است که نشان‌دهنده افزایش احتمالی قیمت در آخر هفته است.

با این حال، این جریان سرمایه تنها پس از آن مشاهده شد که کوین مک‌کارتی، رهبر جمهوری‌خواهان و جو بایدن، به توافق اولیه برای افزایش سقف عظیم بدهی فدرال دست یافتند.

این اجماع که پس از چهار روز متوالی گفتگوهای تلفنی 90 دقیقه‌ای حاصل شد، در حال حاضر آزمایشی است. بایدن ابراز اطمینان کرده است که این توافق مانع از مواجهه آمریکا با بحران نکول می‌شود. در همین حال، کوین مک‌کارتی این تاخیر را به بایدن نسبت داده و او را به اتلاف وقت و رد مکرر مذاکرات طی چندین ماه گذشته متهم کرده است.

طبق این توافق، هزینه‌های دولت آمریکا برای دو سال آینده محدود خواهد شد. نکته مهم این است که هزینه‌های مربوط به امنیت ملی نیز معاف خواهند شد. این پیمان یک ماه پس از آن تنظیم شد که جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، هشداری درباره خطر احتمالی نکول در اول ماه ژوئن صادر کرد.

پس از اعلام سقف بدهی، بیت کوین شاهد هجوم وجوه فزاینده‌ای بود که قیمت این ارز دیجیتال را در عرض یک روز بیش از سه درصد افزایش داد. این افزایش قیمت، اظهارات مایر، تاجر سابق وال‌استریت را در مورد برتری دارایی‌های ملموس مانند بیت کوین تأیید می‌کند. مایر پیشنهاد می‌کند که افزایش سقف بدهی می‌تواند فدرال رزرو را مجبور به تشدید فعالیت‌های مربوط به چاپ پول کند.

نمودرا قیمت بیت کوین

روند قیمت بیت کوین، منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

روز دوشنبه بیت کوین افزایش سه درصدی را تجربه کرد و به سطح قیمتی 28 هزار و 68 دلار رسید. این اولین بار از تاریخ 10 می است که بزرگترین ارز دیجیتال جهان از آستانه 28 هزار دلار عبور می‌کند.

سیر صعودی بیت کوین برای پنج روز متوالی ادامه داشته است. یک مقاومت مهم برای بیت کوین در سطح 28 هزار و 300 دلار قرار دارد، همانطور که در نمودار چهار ساعته نشان داده شده است.

گفتنی است، بسته شدن مکرر کندل‌های قیمت در زیر سطح مذکور ممکن است نشان‌دهنده خستگی و کند شدن خریداران باشد که نشان‌دهنده واگذاری احتمالی تسلط بازار به فروشندگان است. اندیکاتورهای کلیدی مانند RSI و MACD در حال حاضر در منطقه اشباع خرید قرار دارند.

تفاوت قابل توجه بین متحرک‌نمایی 50 روزه (تقریباً 27 هزار دلار) و قیمت معامله فعلی بیت کوین نشان دهنده وجود اشباع خرید در بازار است که به تعدیل احتمالی قیمت اشاره دارد.

اگر بیت کوین نتواند بر آستانه 28 هزار و 300 دلار غلبه کند، سرمایه‌گذاران ممکن است فرصتی برای کاهش قیمت داشته باشند و هدفشان کاهش تا 27 هزار و 500 دلار یا حتی سطح 27 هزار دلار باشد.

از سوی دیگر، اگر سطح مقاومت با موفقیت شکسته شود و قیمت به بالای 28 هزار و 300 دلار برسد، بیت کوین ممکن است به سمت هدف اولیه 29 هزار دلار حرکت کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.