فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۲۱۲۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازگشت قیمت بیت کوین به زیر سطح ۲۶ هزار دلار / افزایش احساس ترس با نزدیک شدن به جلسه فدرال رزرو

بازگشت قیمت بیت کوین به زیر سطح 26 هزار دلار / افزایش احساس ترس با نزدیک شدن به جلسه فدرال رزرو

بیت کوین و اتریوم، با موجی از احساسات ترس و نااطمینانی در بازار مواجه شده‌اند که در ادامه باعث فشار فروش قابل توجه 7 درصدی طی هفت روز گذشته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با کاهش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال طی هفته اخیر، بسیاری از معامله‌‌گران درگیر احساسات ترس و نااطمینانی شده‌اند.

افتتاح دفتر کریپتوی لندن توسط هورویتز

A16z Crypto، شرکت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر Andreessen Horowitz، ساخت اولین دفتر بین‌المللی خود را در لندن اعلام کرد. این اعلامیه در کمتر از یک هفته پس از آن منتشر شد که رگولاتورهای ایالات متحده شدیدترین اقدامات خود را علیه بازار ارزهای دیجیتال اعمال کردند.

این شرکت معتقد است که برای رشد ارزهای دیجیتال، یک رژیم نظارتی شفاف که مسیری باز برای استارت‌آپ‌ها فراهم می‌کند و در عین حال از مصرف‌کنندگان در برابر تقلب و دستکاری محافظت می‌کند، ضروری است و چنین رژیمی در حال حاضر در بریتانیا برقرار است.

افتتاح دفتر رمزنگاری هورویتز در لندن

به‌عنوان بخشی از برنامه گسترش A16z Crypto به بریتانیا، این شرکت اولین دفتر خود را در خارج از ایالات متحده در لندن ایجاد می‌کند. سریرام کریشنان، شریک A16z Crypto، اداره این دفتر جدید را بر عهده خواهد داشت و با تیمی برای تقویت اکوسیستم و توسعه آن در بریتانیا و اروپا همکاری خواهد کرد. در بیانیه مطبوعاتی، A16z Crypto از بریتانیا تمجید کرد و در عین حال بر تعهد خود به ایالات متحده تأکید کرد.

این شرکت اظهار داشت: ما به سرمایه‌گذاری هنگفت در ایالات متحده ادامه خواهیم داد. این سازمان بر تعهد تزلزل ناپذیر خود برای حمایت از وضوح نظارتی افزایش یافته برای استارتاپ‌های رمز ارزی در ایالات متحده تاکید کرد و علاقع خود را برای همکاری با سیاست‌گذاران و تنظیم کنندگان ایالات متحده ابراز کرد.

هجوم سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای به تتر

بر اساس گزارش بلومبرگ، برخلاف سرکوب جهانی دارایی‌های رمزنگاری شده، از اوایل ماه مه افزایش قابل توجهی در تقاضای تتر (USDT) در ترکیه به‌وجود آمده است. این نظرسنجی نشان می‌دهد که لیر ترکیه در مقایسه با ارزهای دیجیتال اصلی، کاهش بسیار بیشتری را تجربه کرده است.

گفتنی است، مردم ترکیه علاقه شدیدی به دارایی‌های رمزنگاری شده، به‌خصوص استیبل کوین‌هایی مانند تتر نشان داده‌اند، زیرا ارزش لیر به میزان قابل توجهی کاهش داشته است. از زمان انتخابات قبلی در سال 2018، لیر 80 درصد از ارزش خود را از دست داده و تنها در سال 2023، 20 درصد در برابر دلار کاهش را داشته است.

آمارهای Kaiko نشان می‌دهد که معاملات لیر در ماه می به اوج خود رسید و 10 درصد از کل حجم معاملات کریپتو را در اوایل ژوئن به خود اختصاص داد. Ebru Güven، بانکدار سابق و مدرس دانشگاه، توضیح داد که سرمایه‌گذاری در استیبل کوین‌ها به مردم اجازه می‌دهد ارزش ثروت خود را در صورت مواجهه با تورم بالا حفظ کنند.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که سهم بازار تتر در Btcturk، یک صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال در ترکیه، به 20 درصد از حجم معاملات رسیده است.

Dessislava Aubert، تحلیلگر Kaiko، در مورد تقاضای قوی برای استیبل کوین تتر در بازارهای ترکیه بیان کرد که سهم بازار تتر در بازارهای محلی در ماه گذشته به بالاترین سطح خود از سال 2020 رسیده است.

نمودار قیمت بیت کوین

روند قیمت بیت کوین، منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

در حال حاضر بیت کوین با مقاومت 26 هزار و 180 دلاری روبرو شده و حمایتی در حدود 25 هزار و 400 دلار پیدا کرده است. شکل‌گیری الگو کندل استیک اخیر قیمت نشان‌دهنده عدم اطمینان سرمایه‌گذار در تصمیم‌گیری است که توسط نوسانگرهای RSI و MACD نیز تقویت می‌شود.

متحرک‌نمایی 50 روزه به‌عنوان مقاومت نزدیک به سطح 25 هزار و 900 دلار عمل می‌کند؛ در سمت دیگر نیز الگوی مثلث نزولی شکل گرفته، نشان‌دهنده احساسات نزولی در بین معامله‌گران بیت کوین است.

شکست قیمت بیت کوین به زیر سطح 25 هزار و 400 دلار ممکن است فشار فروش را بیشتر کرده و منجر به نزول بیت کوین به سطوح حمایتی 24 هزار و 950 دلار و سپس محدوده 24 هزار و 700 تا 24 هزار و 400 دلار شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.