خبر مهم:

کد مطلب: ۸۴۰۷۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ادامه سقوط دامیننس و ارزش بازار استیبل کوین‌ها

ادامه سقوط دامیننس و ارزش بازار استیبل کوین‌ها

ارزش بازار استیبل‌ کوین برای شانزدهمین ماه متوالی ادامه داشت است. با این وجود، حجم معاملات این بازار با روند افزایشی همراه بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گزارش جدید پلتفرم تحقیقاتی CCData به‌تازگی گزارش جامعه‌ای را درباره بازار استیبل کوین‌ها منتشر کرده است. ارزش استیبل کوین‌های بازار رمزارز به قیمت دلار آمریکا یا دیگر ارزهای فیات میخکوب هستند. این رمزارزها که اغلب نوسانات قیمتی بالایی ندارند، به‌عنوان ذخیره ارزش و وسیله مبادله استفاده می‌شوند.

کاهش ارزش بازاری

کاهش ارزش بازار استیبل‌ کوین‎‌ها، رکورد جدیدی را شکسته است و به پایین‌ترین میزان از آگوست سال 2021 میلادی رسیده است. کاهش ارزش این بازار در 16 ماه متوالی ادامه داشته است.

پلتفرم تحلیل رمزارزی CCData، گزارش جدیدی را در بیستم جولای منتشر کرده است و نشان داده که ارزش بازار استیبل‌کوین‌ها از ابتدای ماه جاری میلادی تا هفدهم جولای، حدود 0.82 درصد کاهش داشته است. با این کاهش، ارزش این بازار به 27 میلیارد دلار رسیده است. دامیننس بازار استیبل کوین نیز با کاهشی اندک به 10.3 درصد رسیده است.

بزرگترین قربانی استیبل کوین‌ها؛ پکس دلار

در میان 10 استیبل‌ کوین برتر بازار، پکس دلار (USDP) بیشترین کاهش ارزش بازاری را تجربه کرده است و با 43.1 درصد کاهش به 563 میلیون دلار رسیده است. این ارزش بازاری، پایین‌ترین رقم ثبت شده برای پکس دلار از دسامبر 2020 بوده است.

این پلتفرم تحقیقاتی باور دارد که دلیل این کاهش ارزش بازار پکس دلار، میکردائو (MakerDAO) است.میکردائو، سازمانی غیرمتمرکز است و پروتکلی مبتنی بر اتریوم است که استیبل کوین دای را عرضه کرده است. این پروتکل حدود 500 میلیون پکس دلار را به‌دلیل عدم درآمدزایی از ذخایر خود حذف کرده است.

پکس دلار استیبل کوین

تغییرات ارزش بازاری پکس دلار در یک سال اخیر (منبع: Coinmarketcap )

وضعیت دیگر استیبل‌ کوین‌ها

تتر، بزرگترین استیبل کوین از لحاظ ارزش بازاری، موفق به ثبت رکورد جدید ارزش بازاری شده است. تا هفدهم جولای، ارزش بازاری این استیبل کوین مشهور به 83.8 میلیارد دلار رسیده است و دامیننس فعلی آن در بازار استیبل کوین‌ها برابر با 65.9 درصد است.

استیبل کوین

ارزش بازاری ده استییل کوین برتر بازار (تا تاریخ 17 جولای)- منبع: CCData

افزایش حجم معاملات استیبل کوین‌ها

با وجود کاهش بازاری پروژه‌های استیبل کوین متفاوت در بازار، حجم معاملات در این بازار با رشدی 16.6 درصد به حدود 483 میلیار دلار در ماه ژوئن رسید.

پلتفرم تحقیقاتی رمزارزی CCData، باور دارد که پرونده حقوقی کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه صرافی‌های بایننس و کوین‌بیس و ثبت درخواست مجوز دریافت صندوق ETF اسپات بیت کوین، دلیل افزایش حجم معاملات استیبل کوین‌ها در ماه مذکور بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.