کد مطلب: ۸۴۴۵۱۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش حجم معاملات بیت‌ کوین / پیش بینی‌ قیمت

قیمت بیت کوین در حال حاضر در سطح 29 هزار و 300 دلار قرار دارد و در روز شنبه افزایش جزئی نزدیک به 0.50 درصد را تجربه کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همزمان با شروع تعطیلات آخر هفته، فعالان بازار به این موضوع فکر می‌کنند که آیا کاهش حجم معاملاتی به 10 میلیارد دلار می‌تواند نشانه نوسان نزولی قیمت بیت کوین در چند روز آینده باشد.

تحولات اخیر اقتصاد آمریکا، عوامل تأثیرگذار بر حرکت قیمت بیت کوین را افزایش داده و سرمایه‌گذاران را وادار می‌کند تا بازار را از نظر فرصت‌ها و ریسک‌های بالقوه آن زیر نظر داشته باشند.

پیش بینی کاخ سفید از افزایش نرخ تورم

ارزش بیت کوین امروز به دلیل پیش‌بینی کاخ سفید مبنی بر افزایش تورم CPI در سال‌های 2023 و 2024، رشد اندکی را تجربه کرده است. از سمت دیگر، قانون‌گذاران ایالات متحده حمایت خود را از ارزهای دیجیتال نشان داده‌اند. به‌طوری که پاتریک مک‌هنری، نماینده کنگره، بیت‌کوین را یک انقلاب در حوزه مالی توصیف می‌کند.

گفتنی است، با وجود شکست‌های اخیر بازار ارز دیجیتال، قیمت بیت کوین اکنون نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهد و در حال حاضر در قیمت 29 هزار و 300 دلار معامله می‌شود.

توافق FTX و Genesis

از عوامل دیگری که روند قیمت بیت کوین را در برابر دلار آمریکا کمی مورد حمایت قرار داده، توافقی است که بین دو بازیگر اصلی بازار کریپتو، صرافی FTX و Genesis شکل گرفته است.

جنسیس که 226 میلیون دلار به FTX بدهکار است، اختلافات خود را با این صرافی حل کرده است. این رویداد، خبری مثبت برای بازار کریپتو محسوب می‌شود، زیرا عدم اطمینان را در شرایط فعلی کمرنگ می‌کند و همچنین می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران را افزایش دهد.

توافق بین صرافی FTX و جنسیس همچنین می‌تواند به ثبات صنعت ارزهای دیجیتال کمک کرده و رشد قیمت بیت کوین را با مشخص‌تر شدن وضعیت صرافی بایننس نیز تقویت کند.

نمودار قیمت بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین در آخر هفته بازار

در این آخر هفته، به نظر می‌رسد بیت کوین با رسیدن به مرز 29 هزار دلار، حمایت قابل توجهی را به دست آورده باشد. این حمایت با مشاهده وضعیت کندل‌های قیمت در بالای سطح 29 هزار دلار نمایان می‌شود.

در حال حاضر، بیت کوین اندکی زیر مقاومت 29 هزار و 500 دلاری قرار دارد که همچنین با خط روند نزولی که در تایم فریم چهار ساعته قابل مشاهده است، تقویت می‌شود.

اگر بیت کوین از آستانه 29 هزار و 500 دلار عبور کند، قیمت ممکن است با مقاومتی دیگر در مرز 30 هزار دلار روبرو شود که وزن روانی قابل توجهی دارد. علاوه بر این، مقاومت احتمالی بعدی روند فعلی، 30 هزار و 350 دلار خواهد بود.

از طرف دیگر، اگر بیت کوین به زیر سطح 29 هزار دلار کاهش یابد، سطح حمایت بعدی این ارز دیجیتال تقریباً در 28 هزار و 800 دلار قرار دارد. اگر قیمت به زیر سطح مذکور نیز سقوط کند، بیت کوین می‌تواند تا 28 هزار و 250 دلار کاهش یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.