کد مطلب: ۸۹۴۱۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت خودرو امروز ۱۲ دی ۱۴۰۲/ روند نزولی بازار ادامه می‌یابد؟

قیمت خودرو امروز 12 دی 1402/  روند نزولی بازار ادامه می‌یابد؟

قیت خودرو طی دو روز اخیر بر خلاف 10 روز ابتدایی زمستان، در اکثر محصولات روند کاهشی گرفته است. اما این روند تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو، امروز، سه‌شنبه، 12 دی 1402، مانند روز گذشته در بازار کاهشی گزارش می‌شود. از آغاز سال 1402 بازار خودروی کشور به واسطه وعده واردات و افزایش تولید خودرو توسط دولت‌مردان در رکود به سر می‌برد و مشتریان بازار خودرو در خارج از گود خرید بازار نشسته و تماشا‌گر شدت عرضه، تولید و واردات خودرو هستند تا مشخص شود آیا سرانجام وعده مسئولان کشوری درباره کاهش و کنترل قیمت‌ها در بازار و صنعت خودرو محقق می‌شود یا خیر؟

 طی 9 ماه و 12 روزی که از سال می‌گذرد، بازار خودرو به دلیل غیبت مشتریان با رکود دست و پنجه نرم می‌کند و هر از چندگاهی با افزایش قیمت‌های مقطعی مواجه می‌شود. اما در 10 روز ابتدایی زمستان روند قیمت‌گذاری و خرید مردم به دلایل متعددی اعم از نزدیک شدن به بازار شب عید، انباشته شدن نیاز خرید خودرو به ماه‌های پایانی سال، نوسانات ارزی، کاهش تولید خودروهای داخلی و عدم عرضه گسترده خودروهای وارداتی، روند افزایشی گرفت. 

با این حال طی دو روز گذشته قیمت‌ها در بازار خودرو به سمت کاهش حرکت می‌کنند و مشخص نیست در بازار خودرو چه اتفاقی رخ داده است که قیمت‌‌‌‌ها روند نزولی در پیش گرفته‌اند، اکنون پرسش اصلی این است که آیا کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو تداوم خواهند داشت یا خیر؟

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز روند نزولی را در اکثر محصولات در پیش گرفته است.

قیمت خودروهای داخلی

بازار خودروهای داخلی در اکثر محصولات با ثبات و کاهش قیمت مواجه است و تنها در دو مورد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

افزایش قیمت بیش از 50 میلیون تومانی خودرو تارا V2 دنده اتوماتیک در کمتر از یک ماه این روزها در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرده است؛ این خودرو امروز هم با افزایش قیمت شش میلیون تومانی نسبت به روز گذشته با قیمت 806 میلیون تومان در بازار معامله شد تا نشان دهد که در مسیر رشد قیمت، خود را درگیر حواشی نخواهد کرد.

خودروی ساینا S دوگانه‌سوز تنها محصول از گروه خودروسازی سایپا نیز در بازار خودرو امروز با افزایش قیمت دو میلیون تومانی نسبت به روزگذشته نهایتا با قیمت 405 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

کوییک R دنده اتوماتیک با کاهش قیمت هشت میلیون تومانی در بازار آزاد مقام نخست کاهش قیمت را به نام خود ثبت کرده و با قیمت 468 میلیون تومان داد و ستد می‌شود.

کوییک S محصول  دیگری که روی  پلتفرم X200 گسترش یافته نیز با کاهش قیمت دو میلیون تومانی سرانجام با قیمت 364 میلیون تومان اعلام قیمت شد.

بیشترین کاهش قیمت در سبد محصولات  ایران خودرو نیز متعلق به خودروی پژو 207 دنده اتوماتیک است که با هفت میلیون تومان کاهش قیمت با مبلغ نهایی 803 میلیون تومان در میان مصرف‌‌‌کنندگان معامله می‌شود.

داخلی 1

قیمت خودروهای مونتاژی

محصولات مونتاژی خودروسازان خصوصی و دولتی هیچ‌گونه افزایش قیمت را در بازار آزاد به نام خود ثبت نکرده‌اند و تنها با ثبات و کاهش قیمت مواجه هستند. از جمله این ریزش قیمت‌ها می‌توان به هایما S8، لوکس‌ترین کراس‌اوور مونتاژی ایران خودرو، اشاره کرد که با ثبت رکورد 14 میلیون تومانی کاهش قیمت نسبت به روز گذشته صدرنشین جدول کاهش قیمت‌ها در بازار خودروست؛ این محصول سرانجام با 1.675 میلیارد تومان در بازار خودرو قیمت‌گذاری شد.

جایگاه دوم و سوم جدول کاهش قیمت‌ها در بازار متعلق به محصولات مونتاژی شرکت مدیران خودروست. تیگو 7 پرو و آریزو 6 پرو هر کدام با افت قیمت 12 میلیون و 10 میلیون تومان در بازار به ترتیب با قیمت 1.780 و 1.360 میلیارد تومان از سوی فروشندگان اعلام قیمت می‌شوند.

خودروی چانگان CS35 محصول مونتاژی گروه خودروسازی سایپا که سال‌‌ها قبل توسط این خودروساز به فروش می‌رسید نیز با کاهش قیمت 12 میلیون تومانی در کانال 1.080 میلیارد تومان قرار گرفت.

خارجی 2

برای مطالعه بیشتر صفحه تحلیل بازار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.