کد مطلب: ۱۴۵۹۴۵

وزیر ارتباطات در مراسم افتتاح پروژه‌های ایرانسل در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات:

ایرانسل شریک خارجی را حفظ کرد

ایرانسل شریک خارجی را حفظ کرد

واعظی گفت: نوع سرمایه‌گذاری ایرانسل یک نمونه موفق است. ایرانسل توانست شریک خارجی را حفظ کند و بلافاصله بعد از برجام سود شریک خارجی را در اختیارش قرار دهد.

وزیر ارتباطات با جمعی از معاونان و مدیران وزارت ارتباطات ۲۳ پروژه و دستاورد ایرانسل در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات را رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار تجارت‌نیوز، محمود واعظی در این مراسم با اشاره به اینکه صنعت ICT نسبت به چهار سال گذشته رشد چشمگیری داشته است گفت: عقب‌افتادگی در حوزه ارتباطات نسبت به چهار سال گدشته جبران شده است. جایگاه ایران در دنیا در حوزه ICT را می‌توان با دیگر کشورها مقایسه کرد.

وی افزود: اکنون می‌توان ادعا کرد که ما در مسیر درست قرار گرفته‌ایم و حرکت‌های خوبی در بخش‌های مختلف ارتباطات و صنعت ICT صورت گرفته است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات مهم‌ترین پروژه دولت در حوزه وزارت ارتباطات بوده است. از ابتدای دولت تمرکز برای آماده‌سازی این شبکه در دستور کار قرار گرفت و اکنون مشاهده می‌کنیم که فاز سوم این شبکه با حضور بخش‌های خصوصی در حوزه ارتباطات به ثمر رسیده است.

واعظی یادآوری کرد: دولت و بخش خصوصی و دانشگاه‌ها به عنوان یک مجموعه برای یک هدف بزرگ برنامه‌ریزی کرده اند. آنچه که امروز شاهد به ثمر رسیدن آن هستیم همت و مشارکت بخش خصوصی، مراکز تحقیقاتی و دولت بوده است. این الگوی همکاری را باید در وزارت ارتباطات حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه ارتباطات در دنیا به سرعت در حال تغییر است خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم از دنیا عقب بمانیم و حرفی برای گفتن در حوزه ارتباطات نداشته باشیم. باید این الگو را ادامه بدهیم تا بتوانیم شاهد موفقیت‌های بیشتری برای کشور باشیم.

واعظی به افتتاح ۲۳ پروژه از دستاوردهای ایرانسل اشاره کرد و گفت: هر کدام از این پروژه‌ها می‌تواند یک مشکل را در کشور حل کند. از سوی دیگر فضای جدید کسب‌وکار به وجود بیاورد تا جوانان ما بتوانند با توجه به تحصیلاتی که دارند از این فرصت‌های شغلی استفاده کنند.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه مردم تشنه توسعه ICT هستند افزود: ایرانسل توانست نیازمندی‌ها را خوب درک کند و به سرعت به خواسته‌های مردم جواب دهد. برخی اپراتورها وقتی در حال توسعه هستند مشتریانشان با اختلال زیاد مواجه می‌شوند اما این مسئله را کمتر در ایرانسل دیده‌ایم.

وی گفت: امروز اعلام شد که ایرانسل بیشترین حجم دیتای مشترکین را دارد و آن را به بزرگ‌ترین اپراتور دیتای کشور تبدیل کرده است. امروز در کشور یک رقابت و مسابقه بین اپراتورها وجود دارد. هر اپراتوری که احساس کند وظیفه‌اش تمام شده مرگش فرا رسیده است.

وی در ادامه به سرمایه‌گذاری شریک خارجی ایرانسل اشاره کرد و گفت: این نوع سرمایه‌گذاری یک نمونه موفق بوده است. ایرانسل توانست شریک خارجی را حفظ کند و بلافاصله بعد از برجام سود شریک خارجی را در اختیارش قرار دهد. این همکاری باید در صنایع دیگر نیز اتفاق بیفتد. طبق برنامه پنج ساله ششم توسعه دولت باید سالی ۹۵۵ هزار شغل به وجود بیاورد. برای رسیدن به این امر باید بسترسازی صورت بگیرد و سرمایه‌گذاری خارجی وارد کشور شود. تا شغل پایدار ایجاد شود.

وی در خاتمه گفت: در حال حاضر بیشتر اپراتورها تمرکز را بر خدمت‌رسانی به مردم گذاشته‌اند. بستر انقلاب چهارم صنعتی تکنولوٰژی است. کسانی که در راس امور هستند باید از این ابزار و امکانات برای تحول صنعت کشور استفاده کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.