کد مطلب: ۲۷۰۵۱۴

صف خرید آیفون با دلار دولتی در تهران

صف خرید آیفون با دلار دولتی در تهران

اپل بار دیگر مردم را به فروشگاه‌ها کشاند و صف‌هایی برای خرید آیفون در همین راستا شکل گرفت. اما این بار این اتفاق به جای آمریکا در ایران رخ داد؛ آن هم درست در نوسانات بازار ارز که نرخ دلار هیچ ثباتی ندارد و هر روز با شنیدن اخبار قیمت دلار مردم غافلگیر می‌شوند.

محسن حسینی: اپل بار دیگر مردم را به فروشگاه‌ها کشاند و صف‌هایی برای خرید آیفون در همین راستا شکل گرفت. اما این بار این اتفاق به جای آمریکا در ایران رخ داد؛ آن هم درست در نوسانات بازار ارز که نرخ دلار هیچ ثباتی ندارد و هر روز با شنیدن اخبار قیمت دلار مردم غافلگیر می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چندی پیش با انتشار فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی برای واردات گوشی تلفن همراه، مشخص شد که اغلب این شرکت‌ها با ارز دولتی محصول مورد نظر را به کشور وارد کرده و با نرخ آزاد ارز به فروش رسانده‌اند. موضوعی که واکنش وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات را برانگیخت.

آذری جهرمی وعده داد که ثبات را به بازار گوشی‌های هوشمند باز می‌گرداند و در همین راستا از قوه قضاییه و مصرف کنندگان درخواست کرد که تخلفات را پیگیری کرده و مانع از تداوم این روند شوند.

در همین رابطه امروز برخی از فروشگاه‌ها در بازارهای موبایل از جمله بازار چارسو که یکی از مهمترین پاساژهای فروش موبایل شناخته می‌شود اقدام به فروش گوشی‌های آیفون با نرخ ارز دولتی کردند. این فروشگاه‌ها در نوبت صبح از متقاضیان ثبت نام کرده و به ازای هر شماره ملی یک گوشی در اختیار فرد قرار دادند. اما نکته جالب آنکه قیمت آیفون ایکس با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت در آمریکا هزار دلار است. یعنی در صورتی که با دلار دولتی این گوشی عرضه شود باید قیمتی معادل ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داشته باشد.

البته برخی فروشندگان در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز مدعی شده‌اند که گوشی‌های تهیه شده همه از نمایندگی اپل در آمریکا تهیه نشده‌اند و با ارزهای دیگر و از کشورهای اروپایی و آسیای شرقی وارد شده است. علاوه بر این مسئله هزینه‌های دیگری چون بیمه و تعرفه‌های وارداتی بر قیمت تمام شده اثر گذاشته است.

بنابراین آیفون ایکس ۲۵۶ گیگابایتی در این فروشگاه‌ها با قیمتی ۸ میلیون و ۴۸ هزار تومان به فروش رسیده است. لازم به یادآوری است که در هفته‌های گذشته همین گوشی تا ۱۳ میلیون نیز قیمت‌گذاری شده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.