خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۷۵۲۶۳۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خرید اشتراک توییتر بلو گران‌تر می‌شود

خرید اشتراک توییتر بلو گران‌تر می‌شود

ایلان ماسک روز گذشته اعلام کرده است که خرید اشتراک توییتر بلو در آینده گران‌تر می‌شود، البته با افزایش هزینه‌ تبلیغات برای کاربران آن صفر خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته ایلان ماسک اعلام کرد که توییتر در حال برنامه‌ریزی برای ارائه اشتراک آبی (توییتر بلو) با قیمت بالاتری است که تبلیغات آن صفر خواهد بود.

این در حالیست که ایلان ماسک درباره اینکه سطح جدید چقدر هزینه خواهد داشت و همچنین چه زمانی راه‌اندازی خواهد شد، اطلاعاتی ارائه نداده است.

به گزارش دیجیتال‌ترندز ، در حال حاضر خرید توییتر آبی برای کاربران اندروید و iOS حدود 11 دلار و برای کسانی که از طریق وب برای آن ثبت‌نام می‌کنند، 8 دلار آب می‌خورد. همچنین، به همین ترتیب قیمت اشتراک سالانه برای کاربرانی از نسخه وب استفاده می‌کنند؛ 84 دلار است و برای کاربران اندروید و iOS کمی متغییر و بالاتر است.

ماسک، مدیرعامل توییتر، در توئیت دیگری همچنین گفت که تبلیغات در این پلتفرم «بیش از حد مکرر و بسیار بزرگ» هستند، و قول داد که دفتر توییتر مستقر در سانفرانسیسکو در هفته‌های آینده اقداماتی را برای رسیدگی به هر دوی این‌ها انجام خواهد داد.

بهار گذشته، زمانی که ماسک برنامه خود را برای تصاحب توییتر علنی کرد، پیش‌بینی‌اش این بود که تبلیغات در این سرویس تا سال 2028 کمتر محرک درآمدی، برای شرکت خواهد بود و 45 درصد از کل درآمد بدون تبلیغات به توییتر اختصاص داده می‌شود. در نظر گرفتن هزینه برای اشتراک توییتر بلو نیز اقدامی در جهت همین موضوع بود.

مزایای توییتر بلو برای کاربران آن

چند ماه پیش بود که مالکیت توئیتر با قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری به ایلان ماسک رسید و به نظر می‌رسد که ثروتمندترین فرد جهان، خواب‌های بسیاری را برای این شبکه اجتماعی پرطرفدار دیده است. از روزی که ماسک روی صندلی مالکیت توئیتر نشست، تغییرات بزرگی در این شبکه اجتماعی رخ داد.

این شبکه اجتماعی دائماً ویژگی‌های جدیدی به سرویس اشتراک آبی خود اضافه می‌کند. یکی از این ویژگی‌ها که توییتر قبلاً قول آن را داده بود، قرارگرفتن توییت‌های ارسال‌ شده توسط کاربران این سرویس در صدر گفت‌وگوها است. در ضمن از این پس کاربران اشتراک آبی توییتر می‌توانند ویدیوهایی را که مدت‌زمان آن‌ها تا یک ساعت باشد نیز در این‌ شبکه اجتماعی بارگذاری کنند.

در حال‌ حاضر بارگذاری ویدیوهای طولانی‌تر از طریق نسخه وب نیز امکان‌پذیر است؛ البته حداکثر حجم ویدیوها باید ۲ گیگابایت و حداکثر رزولوشن آن باید ۱۰۸۰p باشد. پیش از این کاربران اشتراک آبی در صورت تمایل برای بارگذاری ویدیو با رزولوشن ۱۰۸۰p، تنها می‌توانستند ویدیوهایی با حداکثر مدت‌ زمان ۱۰ دقیقه و حداکثر حجم ۵۱۲ مگابایت بارگذاری کنند؛ البته اپلیکیشن‌های اندروید و iOS هنوز هم این محدودیت را دارند.

توییتر اعلام کرده است که در آینده در گفت‌وگوها ریپلای‌های کاربران دارای حساب کاربری آبی بالاتر از ریپلای‌های سایر کاربران قرار می‌گیرد. درضمن کاربران این‌ سرویس برای جست‌وجو و منشن نیز در اولویت قرار می‌گیرند.

از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه اشتراک آبی توییتر می‌توان به یک رابطه کاربری ویژه برای خواندن رشته توییت‌های طولانی، پوشه‌های بوک مارک و قابلیت لغو توییت‌ها اشاره کرد.

تخفیف برای اشتراک سالانه توییتر بلو

همانطور که گفته شد، از زمانی که ایلان ماسک وارد توییتر شده، بارها اعلام کرده است که می‌خواهد بخش بزرگ‌تری از درآمد این شرکت را از سرویس حق اشتراکی این شبکه اجتماعی به‌دست بیاورد. نسخه جدید توییتر بلو مدتی پیش با هزینه ماهانه 8 دلار در دسترس کاربران قرار گرفت و حالا این شرکت اجازه می‌دهد تا با تخفیفی بالغ بر 12 درصد، اشتراک سالانه این سرویس را خریداری کنید.

علاقه‌مندان به سرویس توییتر بلو اکنون می‌توانند با پرداخت سالانه 84 دلار به تیک آبی و دیگر امکانات این سرویس دسترسی داشته باشند. این مبلغ در مقایسه با پرداخت ماهانه حق اشتراک سرویس بلو، از 12 درصد تخفیف در نسخه وب و اندروید و 36 درصد تخفیف در نسخه iOS خبر می‌دهد. گفتنی است که هزینه ماهانه خرید توییتر بلو در سیستم‌عامل اپل 11 دلار است. (دیجیاتو)

مهم‌‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.