کد مطلب: ۷۵۹۱۰۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ادغام هوش مصنوعی ChatGPT با bing/ مایکروسافت گوگل را شکست می‌دهد؟

ادغام هوش مصنوعی ChatGPT با bing/ مایکروسافت گوگل را شکست می‌دهد؟

مایکروسافت روز سه‌شنبه ادغام ChatGPT، چت ربات هوش مصنوعی ویروسی OpenAI را در موتور جستجوی Bing خود اعلام کرد و این فرصتی نادر برای این شرکت برای به چالش کشیدن غول جستجوی Google است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت مایکروسافت، سرمایه‌گذار چت بات هوش مصنوعی ChatGPT که این روزها صدر اخبار تکنولوژی است، اعلام کرده که این ابزار را به‌روزرسانی خواهد کرد که از نسخه اولیه بسیار هوشمند‌تر و پیشرفته‌تر است.

مایکروسافت دیروز با به‌روزرسانی‌های جدید مبتنی بر ChatGPT در موتور جستجوی Bing و مرورگر Edge، سر و صدای زیادی به راه انداخت. چرا که که بر روی نسخه‌ای قدرتمندتر از فناوری هوش مصنوعی محبوب OpenAI ChatGPT با زبان طبیعی اجرا می‌شود.

پس از انتشار عمومی این هوش مصنوعی، ChatGPT با استقبال بسیار بالایی از سوی کاربران اینترنت مواجه شد. به طوری که زنگ خطر برای گوگل به صدا در آمد.

پس از مدتی، مدیران گوگل اعلام کردند که از فناوری جدیدی در زمینه هوش مصنوعی رونمایی خواهند کرد که می‌تواند رقیبی جدی برای چت بات OpenAI باشد که سرانجام روز گذشته این کمپانی ابزار Bard را معرفی کرد.

این در حالیست که طبق بررسی‌های اولیه ابزار هوش مصنوعی جدید گوگل به همان روش چت بات مایکروسافت عمل می‌کند. همچنین، برخلاف ChatGPT، بارد (Bard) در حال حاضر فقط برای «آزمایش‌کنندگان انتخابی» در دسترس است.

همچنین، گوگل دو روز پس از اینکه اعلام کرد در حال کار روی رقیب ChatGPT به نام Bard است، از برگزاری رویدادی برای رونمایی از هوش مصنوعی جدید خود خبر داد. در توضیح Google آمده است: «به ما بپیوندید تا یاد بگیرید چگونه دسترسی بیشتری به اطلاعات را برای افراد در همه جا، از طریق جستجو، نقشه‌ها و موارد دیگر باز می‌کنیم.»

به‌روزرسانی‌های مایکروسافت

مدیران ما‌یکروسافت اعلام کردند که نسخه محدودی از Bing تقویت‌شده با هوش مصنوعی امروز عرضه می‌شود، هرچند برخی از آزمایش‌کنندگان اولیه برای جمع‌آوری بازخورد به نسخه قدرتمندتری دسترسی خواهند داشت. این شرکت از مردم می‌خواهد که برای راه‌اندازی گسترده‌تر که در هفته‌های آینده رخ خواهد داد، ثبت‌نام کنند.

ما‌یکروسافت روز سه‌شنبه ویژگی‌های جست‌وجوی جدید مبتنی بر ربات چت هوش مصنوعی را معرفی کرد که از موتور جستجوی خود Bing و مرورگر Edge پشتیبانی می‌کند و قول داده است که روش گشت‌و‌گذار کاربران اینترنتی در اینترنت را اصلاح کند.

در به‌روزرسانی موتور جستجوی بینگ از مدل‌های زبان گسترده برای خلاصه کردن اطلاعات صفحات وب استفاده می‌شود. این برنامه به گونه‌ای طراحی شده است که انعطاف پذیرتر باشد و به کاربران پاسخ‌های درست‌تری را به سؤالاتی ارائه می‌دهد که پیش از این کاربر برای برای یافتن پاسخ اینترنت را مرور می‌کرد.

این احتمال نیز وجود دارد که ادغام ChatGPT به محصولات ما‌‌‌یکروسافت آفیس، از جمله Word، PowerPoint و Outlook گسترش یابد تا به کاربران اجازه دهد محتوا را از طریق پیام‌های متنی تولید کنند.

پیش از این نیز ما‌یکروسافت یک سیستم OpenAI را در یکی از محصولات خود به نام DALL-E ادغام کرد. ابزار متن به تصویر که به عنوان پایه‌ای برای Microsoft Designer می‌شود. یک پلتفرم طراحی گرافیکی تبدیل متن به تصویر هوش مصنوعی که برای رقیب Canva استفاده می‌شود.

bing رقیب گوگل می‌شود؟

به گزارش wired ، ما‌یکروسافت به دنبال آن است که ChatGPT، چت بات OpenAI، را در موتور جستجوی Bing خود برای شکست دادن جستجوی گوگل بگنجاند.

مایکروسافت در ابتدای راه‌اندازی ChatGPT بیش از 1 میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرد و از آن زمان 10 میلیارد دلار دیگر به این شرکت اختصاص داده است.

دانیل نیومن، یکی از تحلیلگران بین‌المللی این حوزه می‌گوید: «مدت زیادی است که جستجوی سنتی در بستر وب مختل شده است و به نظر می‌رسد معرفی بینگ جدید با ChatGPT، اولین رقیب جایگاه شماره یک گوگل در بازار باشد.»

حالا با ادغام این چت بات هوش مصنوعی در bing و Edge، به نظر می‌رسد که گوگل باید به فکر نوآوری‌های بیشتری در ابزارهای هوش مصنوعی خود باشد، چرا که در غیر این صورت در مقابل ما‌‌یکروسافت شکست خواهد خورد.

به عقیده کارشناسان روش و ابزارهای جستجو در حال تجربه تغییرات اساسی و پیشرفته‌تری هستند. تغییراتی که اگر گوگل با آن‌ها وفق پیدا نکند، ممکن است باعث نابودی این غول فناوری شود. اکنون می‌توان گفت که بسیاری از موتورهای جستجو شبیه به گوگل عمل می‌کنند و با پا به عرصه گذاشتن ChatGPT تمامی معادلات پیشین بهم می‌ریزد.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.