کد مطلب: ۷۶۰۹۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بیل گیتس: هوش مصنوعی ChatGPT دنیا را تغییر می‌دهد

بیل گیتس: هوش مصنوعی ChatGPT دنیا را تغییر می‌دهد

بیل گیتس، یکی از بنیان‌گذاران مایکروسافت در جدیدترین اظهارات خود مدعی شده هوش مصنوعی ChatGPT به اندازه اختراع اینترنت مهم است و می‌تواند دنیا را تغییر دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، معتقد است که ChatGPT، ربات چتی که پاسخ‌های بسیار شبیه انسان به پرسش‌های کاربران می‌دهد، به اندازه اختراع اینترنت مهم است و می‌تواند دنیا را تغییر دهد.

این میلیاردر در یکی از مصاحبه‌های اخیر خود گفت: «تاکنون هوش مصنوعی می‌توانست بخواند و بنویسد، اما نمی‌توانست محتوا را بفهمد. برنامه‌های جدید مانند ChatGPT با کمک به نوشتن فاکتورها یا نامه‌ها، بسیاری از مشاغل اداری را کارآمدتر می‌کنند. این دنیای ما را تغییر خواهد داد.»

این میلیاردر به حدی شیفته هوش مصنوعی شده که در یک هفته اخیر کاربران شاهد ادغام ChatGPT یبا محصولات مایکروسافت بودند.

هفته گذشته مایکروسافت آخرین محصول مجهز به هوش مصنوعی خود را معرفی کرد، نسخه کاملاً جدید Bing که بر روی یک مدل زبان بزرگ OpenAI جدید اجرا می‌شود که قدرت‌‌اش از ChatGPT است و به‌طور خاص برای جستجو سفارشی‌سازی شده است.

این شرکت همچنین ارتقاءهایی را برای مرورگر Edge خود اعلام کرد. اعلام این اخبار توسط مایکروسافت در همان زمانی بود که گوگل Bard را برای رقابت با ChatGPT معرفی کرد.

علت محبوبیت هوش مصنوعی ChatGPT

ChatGPT در ماه نوامبر توسط OpenAI تحت حمایت مایکروسافت راه‌اندازی شد و تعداد کاربران آن در عرض تنها دو ماه به ۱۰۰ میلیون رسید و آن را به سریع‌ترین برنامه در حال رشد تاریخ تبدیل کرد.

چت ربات هوش مصنوعی با توانایی‌های گسترده خود از جمله توانایی نوشتن نامه، قبولی در آزمون‌های سطح دانشگاه و حتی کد، کنجکاوی کاربران را برانگیخته است.

فناوری پشت هوش مصنوعی ChatGPT که ربات چت را قادر می‌سازد اطلاعات دقیقی ارائه کند و در مورد موضوعات پیچیده بنویسد، می‌تواند راه را برای تغییرات عمده در موتورهای جستجو هموار کند و به انجام کارهای روزمره همه کاربران کمک کند.

همچنین، برنامه هوش مصنوعی که اساساً یک ربات گفتگوی کامل است، می‌تواند به بزرگترین و کوچک‌ترین سؤالات زندگی پاسخ دهد و مقالات دانشگاهی، داستان‌های تخیلی و حتی نامه‌های درخواست شغلی را تهیه کند.

با وجود این توانایی‌های منحصر به فردی که یک سیستم رایانه‌ای می‌تواند ارائه دهد، طبیعی است که مورد استقبال میلیون‌ها فرد در سراسر جهان قرار بگیرد. چرا که مدت زیادی بود که دنیای فناوری چنین اختراعی را به خود ندیده بود که دنیا را دچار تغییر و تحولات اساسی کند.

هوش مصنوعی جایگزین انسان‌ها در مشاغل می‌شود؟

چت‌بات‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT که می‌توانند محتوای نوشتاری پیچیده‌تری تولید کنند، در حال حاضر برای انجام کارهای مختلف، از نوشتن تکالیف دبیرستانی گرفته تا تولید اسناد قانونی و حتی تدوین قوانین، استفاده می‌شوند. بنابراین گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه مشاغل وابسته به تولید محتوا توسط این ابزار از بین برود، وجود دارد.

حالا به نظر می‌رسد که با ظهور ChatGPT، نیروی انسانی برخی از مشاغل کار خود را از دست خواهند داد و هوش مصنوعی نقش آنها را بر عهده می‌گیرد. در‌ حقیقت شاید ChatGPT بتواند نمایشنامه‌نویسان، اساتید دانشگاه‌ها، برنامه‌نویسان و خبرنگاران را بیکار کند.

از روزی که این ابزار منتشر شده است، برخی دانش‌اموزان و اساتید از آن برای امتحانات استفاده کرده‌اند و این چت‌بات نمره کامل را گرفته است. حتی ChatGPT توانسته در چند ثانیه مشکلات مربوط به برنامه‌نویسی را برطرف کند. علاوه‌بر‌این، این ابزار می‌تواند متون مشابه با انسان‌ها تولید کند که این موضوع می‌تواند باعث بیکاری خبرنگاران و نویسندگان در آینده شود.

با وجود این؛ بسیاری از کارشناسان خارجی معتقدند که ابزار هوش مصنوعی فعلا دارای ایرادات فراوانی است و آینده‌ای نزدیک نمی‌تواند جایگزین توانایی‌های انسان مانند درک شهودی از اتفاقات اطراف خود شود. مدت زمان بسیار طولانی نیاز است تا هوش مصنوعی بتواند به تکامل برسد.

این در حالیست که در چند وقت اخیر هوش مصنوعی به ویژه چت بات ChatGPT در حوزه‌های آموزشی، وکالت، برنامه‌نویسی و غیره عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.