کد مطلب: ۷۶۱۶۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نسخه جدید گلکسی اس ۲۳ در راه است / عرضه گوشی جدید سامسونگ با قیمت‌ ارزان‌تر

نسخه جدید گلکسی اس 23 در راه است / عرضه گوشی جدید سامسونگ با قیمت‌ ارزان‌تر

گزارش‌ها حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد نسخه جدید و ارزان‌تری را از سری گلکسی اس 23 به نام گلکسی اس 23 FE در نیمه دوم سال 2023 روانه بازار جهانی موبایل کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سامسونگ به تازگی از جدیدترین سری گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود با نام گلکسی اس 23 رونمایی کرده است. حالا به نظر می‌رسد که این کمپانی قصد دارد برای طرفداران خود که هزینه خرید گلکسی اس 23 را ندارند، گوشی گلکسی اس 23 FE را با قیمت پایین‌تر به بازارها عرضه کند.

سامسونگ سال گذشته به دلیل کمبود مداوم تراشه و افزایش تقاضا برای پرچمدار گلکسی اس 22 اولترا، تصمیم گرفت تا از خرید گلکسی اس 22 FE صرف نظر کند. گزارش جدیدی از خبرگزاری کره جنوبی The Elec حاکی از آن است که سری Fan Edition در سال 2023 با گلکسی S23 FE در حدود دوره آگوست و سپتامبر عرضه می‌شود.

جدیدترین مجموعه سامسونگ که شامل سه گوشی هوشمند یعنی سامسونگ گلکسی اس 23، گلکسی اس 23 پلاس و گلکسی اس 23 اولترا دو هفته پیش رونمایی شد. این غول فناوری مستقر در کره جنوبی برای اولین بار با گلکسی اس 20 FE، (سری Fan Edition (FE)) را برای گوشی های پرچمدار سری گلکسی اس خود معرفی کرد.

مشخصات گوشی گلکسی اس 23 FE

با این حال، گلکسی اس 21 FE با توجه به قیمت بالاتری که نسبت به نسل قبلی خود داشت، جذابیت چندانی به دست نیاورد. این شرکت حتی گلکسی اس 22 FE را به دلیل کمبود تراشه و عدم اطمینان اقتصادی جهانی نادیده گرفت. در حال حاضر، انتظار می‌رود این شرکت سری FE را با جدیدترین سری گوشی‌های هوشمند احیا کند. بر اساس گزارش Sammobile ، شایعه شده است که سامسونگ گلکسی S23 FE را معرفی می‌کند.

این گزارش مشخصات زیادی را در مورد Galaxy S23 FE فاش نکرده است، اما ادعا می‌کند که ممکن است سامسونگ از چیپست Exynos 2300 برای این گوشی هوشمند استفاده نکند. این شرکت احتمالا از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 یا تراشه اسنپدراگون 8+ نسل 1 2022 برای گوشی جدید خود استفاده خواهد کرد. به‌غیر از چیپست، انتظار می‌رود سامسونگ با گلکسی اس 23 FE دوربین‌های خود را نیز بهبود بخشد.

بر اساس گزارش‌های به‌دست آمده سامسونگ احتمالا گوشی هوشمند جدید گلکسی اس 22 Fan Edition را در نیمه دوم سال 2023 عرضه خواهد کرد. همچنین، سامسونگ ممکن است گلکسی اس 23 FE را در مقایسه با گلکسی اس 21 FE در کشورهای بیشتری عرضه کند. این شرکت آخرین گوشی هوشمند نسخه FE خود را تنها در برخی از کشورهای آسیایی، اروپا و ایالات متحده راه‌اندازی کرد.

گزارش‌های جدید نیز حاکی از آن است که گلکسی اس 23 FE امسال جایگزین گلکسی A74 خواهد شد تا به سری گلکسی اس 23 فعلی بپیوندد. چرا که پس از گلکسی A73 سال گذشته که دوربین‌های 108 مگاپیکسلی داشت، بسیاری از طرفداران سامسونگ A73 را به FE 21 ترجیح دادند.

همچنین، علاوه بر این یک نشریه کره‌ای گزارش داده است که سامسونگ می‌تواند خط A7 را به طور کامل متوقف کند تا سهم بازار S23 FE را نخورد.

قیمت گوشی جدید سامسونگ چقدر خواهد بود؟

با توجه به تجربه قبلی از گلکسی اس 21 FE که 699 دلار قیمت داشت و از آنجایی که هدف اصلی سامسونگ از تولید گلکسی اس 23 FE مقرون‌ به‌صرفه بودن آن است، احتمالا این گوشی نیز حدود 700 دلار برای خریدارانش آب بخورد. در حالی که گوشی گلکسی اس 23 اولترا 1200 دلار قیمت دارد، به نظر می‌رسد که قیمت FE 23 می‌تواند برای یک گوشی پرچمداران به صرفه باشد.

آخرین گوشی FE سامسونگ

سری گلکسی FE با گلکسی اس 20 FE در سال 2020 با بیش از 10 میلیون فروش تنها در آن سال محبوبیت پیدا کرد. اما فروش گلکسی اس 21 FE آنقدر که باید خوب نبود و همین امر باعث شد سامسونگ در عرضه‌های سری FE خود در آینده تجدیدنظر کند.

پس از عملکرد خوب دو نسخه گلکسی اس 20 FE و گلکسی 20 FE 5G در سال 2020، سامسونگ با قرار دادن سخت‎‌افزار پرچمداران سری گلکسی اس 21 درون یک گوشی جدید، گلکسی اس 21 FE را طراحی و روانه بازار کرد که در واقع بسیاری از نکات مورد انتقاد نسخه قبلی خود را حذف کرده و به محصولی بسیار مناسب و متعادل تبدیل شد.

گوشی از یک نمایشگر عالی، طراحی دوست داشتنی و مدرن، همراه با سخت‎افزار، باتری و قابلیت 5G برخوردار است که با دوربین باکیفیت همراه شده تا تمامی تکه‎‌های پازل بهترین پرچمدار اقتصادی را از آن خود کند.

سری محصولات FE سامسونگ نسخه ویژه طرفداران آنهاست. این نامگذاری شاید ساده و پیش پا افتاده جلوه کند ولی حقیقت آن است که با توجه به قیمت رقابتی، با پرچمداری اقتصادی روبرو هستیم که می‎تواند از بهترین محصولات سال به جهت کارایی باشد.

در واقع افرادی که توانایی خرید محصولات رده بالای پرچمدار را نداشته ولی می‎خواهند از بالاترین سخت‎‌افزارها استفاده کنند، بهترین انتخاب را با خرید گوشی‌‎های این سری خواهند داشت.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.