کد مطلب: ۷۷۶۰۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رونق بازار سیاه هوش مصنوعی در چین/ تلاش برای رقابت با «ChatGPT»

رونق بازار سیاه هوش مصنوعی در چین/ تلاش برای رقابت با «ChatGPT»

بازار سیاه استفاده از چت‌بات‌های هوش مصنوعی در چین درحال افزایش است. این درحالی است که دولت نیز سعی دارد با حمایت از شرکت‌های داخلی برای «ChatGPT» رقیب بیافریند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به‌نظر می‌رسد بازار سیاه استفاده از هوش مصنوعی «ChatGPT» در چین درحال رونق گرفتن است. یوکسین گوئو، یکی از دانشجویان چینی اعلام کرد اخیرا فیلمی را در شبکه‌های اجتماعی دیده که افراد از ChatGPT برای نوشتن مقاله‌های تحقیقی استفاده می‌کنند. او گفت که ماه گذشته تصمیم گرفت این موضوع را امتحان کند. او می‌گوید:« من برای استفاده از این برنامه خیلی هیجان داشتم.» این درحالی است که هنوز عده زیادی نمی‌دانند چطور باید از این برنامه استفاده کنند.

ChatGPT هنوز در چین در دسترس نیست، برای همین او تصمیم گرفت Guo به Taobao، بزرگترین سایت تجارت الکترونیک برود. استفاده از ChatGPT در تائوبائو اخیرا داغ شده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد در یک ماه اخیر بیش از 600 لاگین در ChatGPT مشاهده شده است.

افزایش تقاضا برای استفاده از هوش مصنوعی

میزان استفاده از بازار سیاه برای هوش مصنوعی ChatGPT نشان می‌دهد چقدر تقاضا برای استفاده از محصولات مبتی بر هوش مصنوعی در چین بالا است. این درحالی است که همچنان چالش‌های زیادی پیش روی شرکت‌های ارائه‌دهنده این فناوری است. ابهامات زیادی که در استفاده از هوش مصنوعی مولد وجود دارد، پیش‌بینی چگونگی عملکرد چت‌بات‌ها را دشوار می‌کند که این باوجود اینترنت کنترل‌شده چین می‌تواند خطرناک باشد.

هفتم فوریه بایدو اعلام کرد که ربات جدیدی را در ماه مارس راه‌اندازی خواهد کرد. این ربات یک چت‌بات بزرگ است که بایدو از سال 2019 روی توسعه آن متمرکز بوده است. بایدو می‌گوید چت‌بات جدید قادر است به سوالات شما به زبان انگلیسی پاسخ دهد. روزی که بایدو این خبر را اعلام کرد، سهام آن در بورس هنگ کنک 15 درصد افزایش یافت.

وانگ هویو، یکی از بنیانگذاران استارتاپ تحویل غذا که چندی پیش بازنشسته شده بود، اخیرا اعلام کرد که قصد دارد برای راه‌اندازی رقیب OpenAI کارمند جدید استخدام کند. او گفت که برای تامین مالی این پروژه، 230 میلیون دلار سرمایه خطرپذیر جذب کرده و 50 میلیون دلار نیز از سرمایه شخصی خود هزینه کرده است.

حمایت دولت چین از شرکت‌ها برای ساخت رقیب «ChatGPT»

این نشان می‌دهد دولت چین به مزیت‌های استفاده از هوش مصنوعی مولد پی برده است. اداره اقتصاد و دارایی چین نیز قول داده است که به شرکت‌های داخلی برای ساخت رقیب ChatGPT کمک کند.

به نظر می‌رسد چین دارد تمام تلاش خود را برای رقابت با OpenAI انجام می‌دهد. این درحالی است که اینترنت این کشور، یک اینترنت کنترل‌شده است.

آخرین و مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های حوزه فناوری را اینجا در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.