فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۹۴۰۰۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش دوباره سهام تسلا/ دلیل ریزش چه بود؟

کاهش دوباره سهام تسلا/ دلیل ریزش چه بود؟

کاهش سهام تسلا پس از انتشار گزارش تحویل، نگرانی سرمایه‌گذاران را در مورد کاهش بیشتر قیمت‌ها افزایش می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از انتشار گزارش عملکرد سه‌ماهه اخیر تسلا، برخی سرمایه‌گذاران از احتمال کاهش قیمت خودروها به دلیل کمبود تقاضا ابراز نگرانی کردند و در نتیجه این اتفاق، سهام این شرکت روز گذشته با کاهش 6درصدی مواجه شد.

یک هفته مانده به انتشار گزارش، تسلا از تحویل 422 هزار و 875 خودروی الکتریکی و تولید 440 هزار و 808 خودرو در سه ماهه اول خبر داد. این اعداد نشان‌دهنده رشد 4درصدی در تحویل خودرو نسبت به دوره قبل و به دنبال کاهش مکرر قیمت در ایالات متحده، چین و اروپا بود.

برخی از کاهش‌ها در ایالات متحده تا حدی برای اینکه تسلا و مشتریانش بتوانند از اعتبارات مالیاتی موجود تحت قانون کاهش تورم استفاده کنند، اجرا شد. اما یکی از نگرانی‌ها این است که خودروساز ناچار است برای جذب خریدار و رقابت در بازار به کاهش قیمت‌ها ادامه دهد.

تونی ساکوناگی، تحلیلگر برنشتاین، در یادداشتی نوشت: «بسیاری از سرمایه‌گذاران بر این باورند که کاهش قیمت‌های اخیر تسلا منعکس‌کننده مزیت ساختاری هزینه است که به آن امکان می‌دهد رقبای خود را تحت فشار گذاشته و بر بازار خودروهای الکتریکی تسلط یابد. ما معتقدیم که کاهش قیمت سودآوری صنعت را تضعیف خواهد کرد، اما احتمالاً بسیاری از شرکت‌ها از این ماجرا عقب‌نشینی نمی‌کنند.»

تسلا از انتظارات وال استریت دور می‌شود

با این حال گزارش تحویل سه ماهه اول تسلا نشان داد که عملکرد این شرکت از انتظارات وال استریت دور شده است، براساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط FactSet، این اعداد مطابق با اعدادی بود که توسط تسلا گردآوری شده و پیش از انتشار گزارش توسط شرکت برای برخی از سهامداران ارسال شده بود.

طبق گزارش FactSet، تحلیلگران انتظار داشتند که تسلا حدود 432 هزار دستگاه خودرو را در سه ماه تحویل دهد. برآوردها از 410 هزار تا 451 هزار متغیر بود. یک محقق مستقل که به‌طور گسترده توسط طرفداران تسلا و گاوهای نر دنبال می‌شود، انتظار تحویل حدود 427 هزار دستگاه خودرو را داشت.

تسلا در ایمیل خود به سهامداران اعلام کرد که تحلیلگران بر اساس اجماع 25 تحلیلگر که توسط این شرکت پیگیری شده بود، انتظار تحویل حدود 421 هزار و 500 خودرو را داشتند.

برای سال 2023، تسلا گفته بود که انتظار دارد 1.8میلیون خودرو تولید کند و به‌طور ضمنی حدود این مقدار را تحویل دهد. مدیران این شرکت نیز اعلام کرده بودند که هدف‌شان رشد سالانه 50درصدی به طور متوسط در حجم تولید و فروش در یک افق چند ساله است. برخی تحلیلگران اما گفتند که دستیابی به این سطح از رشد احتمالاً مستلزم کاهش بیشتر قیمت خواهد بود.

به گفته دان لوی از بارکلیز که دارای رتبه خنثی در سهام و قیمت هدف 275 دلاری است، افزایش موجودی وسایل نقلیه یک روند ادامه‌دار در سه فصل گذشته است. او نوشت که «احتمالاً نیاز به کاهش قیمت‌های افزایشی است»، به‌ویژه که شرکت تولیدات خود را در کارخانه‌های جدید در آستین، تگزاس و خارج از برلین افزایش می‌دهد.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.