کد مطلب: ۸۱۰۶۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عملکرد ۲۰ ماهه وزارت ارتباطات/ بی توجهی به نیمه خالی لیوان!

عملکرد 20 ماهه وزارت ارتباطات/ بی توجهی به نیمه خالی لیوان!

اخیرا وزارت ارتباطات گزارشی از عملکرد خود طی 20 ماه اخیر را منتشر کرده است. ظاهرا در این گزارش تنها نیمه پر لیوان مشاهده می‌شود و خبری عملکردهای منفی این وزارتخانه مانند فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی محبوب و خلف وعده عمل کردن‌ها نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس این گزارش که توسط احسان خرامید، رئیس مرکز روابط عمومی این وزارتخانه در قالب دو اینفوگرافی در شبکه اجتماعی ویراستی منتشر شده، میزان کاربران پیام‌رسان‌های بومی به بیش از 35 میلیون نفر رسیده است و تعداد این کاربران با رشد 400 تا 900 درصدی مواجه بوده است. این درحالی است که در وهله اول منبعی که صحت این آمار را تایید کند وجود نداشته و از طرفی هم بسیاری از کاربران به دلیل فیلتربودن پیام‌رسان‌های خارجی ناچار به استفاده از پلتفرم‌های داخلی شدند. فیلترینگی که با وجود وعده‌های وزیر ارتباطات درباره رفع آن هنوز در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد.

ترویج روش‌های خرابکاری عامل اصلی فیلترینگ

اخیرا وزیر ارتباطات در حاشیه نمایشگاه اینوتکس در پاسخ به سوال خبرنگار تجارت‌نیوز مبنی بر تداوم فیلترینگ با وجود وعده‌ رفع فیلتر پلتفرم‌ها بیان کرد: رفع فیلتر پلتفرم‌ها، کمیته‌ای تصمیم می‌گیرد که ۱۳ نفر هم عضو دارد. وزارت ارتباطات هم تنها یک عضو از این کمیته است.

او همچنین پیرامون زمان رفع فیلتر این پلتفرم‌ها مانند همیشه روی این نکته که اگر این پلتفرم‌ها از قواعد کشور ما پیروی کنند، ممانعتی برای ادامه فعالیت‌شان وجود ندارد، تاکید کرد و دلیل اصلی فیلترینگ را ترویج روش‌های خرابکاری و فروش سلاح و امثالهم دانست.

وعده‌هایی که عملی نمی‌شوند

یکی دیگر از مواردی که در این گزارش به آن اشاره شده است، رسیدن سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی از 6.4 به 7.5 درصد است. همچنین یکی از وعده‌های دولت سیزدهم رسیدن سهم اقتصاد دیجیتال به 10 درصد است. طبق آمار حتی اگر وزارت ارتباطات با چنین روندی نیز پیش برود رسیدن به عدد مدنظر وزیر ارتباطات بعید به نظر می‌رسد. به علاوه محدودیت‌های اینترنتی طی هفت ماه گذشته خسارت‌های سنگینی به کسب‌وکارها وارد کرده است.

همچنین یکی دیگر از وعده‌های وزارت ارتباطات این بود که حدود 20 میلیون خانوار تحت پوشش اینترنت فیبرنوری قرار بگیرند. این درحالی است که طبق این گزارش تاکنون تنها 2.5 میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

از دیگر مواردی که در گزارش وزارت ارتباطات به آنها اشاره شده است می‌توان راه‌اندازی سرویس ویژه اینترنت کودک و نوجوان، پرتاب موفق ماهواره‌های نور ۲ و خیام، راه‌اندازی ۶۶۷ باجه جدید پست‌بانک در روستاها، جابه‌جایی ۳۵۰ میلیون مرسوله پستی و رکوردشکنی ترافیک تولید داخلی در کشور با رسیدن به رکورد ۶.۵ ترابایت بر ثانیه را نام برد.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به استارتاپ‌های ایران و جهان را در صفحه اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.