کد مطلب: ۸۴۱۹۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه آیفون se جدید به تعویق افتاد / علاقه‌مندان تا چه زمانی منتظر باشند؟

عرضه آیفون se جدید به تعویق افتاد / علاقه‌مندان تا چه زمانی منتظر باشند؟

عرضه مدل جدید آیفون se به تعویق افتاده است. مدل‌های پیشین این محصول، موفقیت‌های زیادی را برای اپل به دنبال داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اولین تلاش اپل جهت ورود به بازار میانرده گوشی‌های هوشمند را می‌تووان عرضه آیفون se در سال 2016 دانست. این گوشی موفقیت خوبی را برای اپل رقم زد. ترکیب سخت افزار قدرتمند و طراحی قدیمی اما آشنا سبب شد تا این گوشی فروشی بیش از 40 میلیون دستگاه را تجربه کند. این موفقیت اپل را ملزم به تولید نسخه‌های جدید خانواده se در سال‌های 2020 و 2022 کرد. حال به نظر می‌رسد تا سال 2025 نباید منتظر گوشی جدیدی در این خانواده باشیم.

آیفون se

عرضه مدل جدید آیفون se تا سال 2025 به تعویق افتاد.

آیفون se سال 2025 معرفی می‌شود

مدتی است گمانه‌زنی‌ها در خصوص آیفون se جدید به اوج خود رسیده است. در ابتدا کاربران انتظار داشتند که اپل سال آینده اقدام به معرفی این گوشی با طراحی آیفون 14 کند. اما اکنون تحلیلگران ادعال می‌کنند که معرفی این گوشی تا سال 2025 به تعویق افتاده است. بدین معنا که فاصله دو نسل آخر این خانواده به 3 سال خواهد رسید.

علت به تعویق افتادن عرضه آیفون se چیست؟

طبق یادداشت‌های تیم تحقیقاتی برکلیز، آیفون جدید همزمان با اولین فرصت در سال 2025 عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود تاخیر مذکور به علت مشکلات مودم 5G پیش آمده باشد. چرا که پیش‌بینی می‌شود نسل چهارم آیفون se برای اولین بار از مودم اختصاصی 5G اپل استفاده کند. البته بسیاری از تحلیلگران این فرضیه را رد می‌کنند، و مدعی هستند که کوالکام تا آیفون 16 تامین‌کننده مودم‌های داخلی اپل باقی خواهد ماند.

آیفون se

مدل جدید آیفون se اپل

آیفون se جدید با چه ویژگی‌هایی عرضه می‌شود؟

آیفون XR و 14 را می‌توان مهم‌ترین الهام‌بخش‌ها در طراحی این گوشی دانست. از این رو احتمالاً پنل 6.1 اینچی اولد با لبه‌های صاف همراه با فیس آیدی صفحه نمایش این گوشی را تشکیل خواهند داد.

برای بررسی سایر ویژگی‌های سخت‌افزاری se جدید همچنان کمی زود است و باید منتظر اخبار جدید از محصولات اپل ماند.

فقدان برنامه مشخص برای خانواده se

مدل‌های آیفون se از برنامه سالانه عرضه موبایل ‌های اپل پیروی نمی‌کنند.

نسل اول و دوم این خانواده با فاصله 4 ساله و نسل سوم با فاصله 2 سال از نسل دوم معرفی شد. حال نیز باید شاهد وقفه‌ای 3 ساله میان نسل سوم و چهارم باشیم.

آیفون se

مدل جدید آیفون se اپل

اوضاع آخرین میانرده اپل در بازار ایران

آیفون se 2022 با پردازنده A15 و صفحه نمایش 4.7 اینچی از طراحی شبیه به آیفون 8 بهره ‌می‌برد. این گوشی آخرین آیفون مجهز به حسگر اثر انگشت است.

در حال حاضر در بازار ایران حدود 23 میلیون تومان قیمت دارد و می‌تواند گزینه‌ای مناسب جهت علاقه‌مندان به اکوسیستم اپل با بودجه محدود باشد. البته طراحی قدیمی این گوشی می‌تواند بسیاری را از خرید آن منصرف کند.

آخرین اخبار و تحلیل‌های حوزه تکنولوژی را در بخش استارتاپ دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.