کد مطلب: ۸۴۱۹۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مخالفت اپل با قوانین بریتاتیا در مورد پیام‌های رمزگذاری شده / آی‌مسیج و فیس‌تایم حذف می‌شوند؟ 

مخالفت اپل با قوانین بریتاتیا در مورد پیام‌های رمزگذاری شده / آی‌مسیج و فیس‌تایم حذف می‌شوند؟ 

اپل در اعتراض به لایحه ایمنی آنلاین بریتانیا ممکن است به اعتراض واتس‌اپ و سیگنال بپیوندد و آی مسیج و فیس تام را از دسترس خارج کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اپل به شدت با اقدام پارلمان بریتانیا برای اصلاح قانون که باعث ضعیف شدن رمزگذاری سرتاسری و امنیت کاربرانش می‌شود مخالفت کرده. شرکت کوپرتینو گفته است، رمزگذاری سرتاسری آی مسیج که برای این کشور استفاده می‌کند به خطر نمی‌افتد؛ ولی قانون‌گذاران بریتانیا به دنبال راهی برای ضعیف کردن رمزگذاری سرویس‌های پیام‌رسان جهت دستگیری مجرمان به عنوان بخشی از اصلاحات پیشنهادی برای قانون هستند.

اپل

مخالفت اپل با قوانین بریتاتیا در مورد پیام‌های رمزگذاری شده

الزام برای رمز گشایی

لایحه ایمنی آنلاین، که شامل اصلاحات پیشنهادی در قانون قدرت و اختیارات در پژوهش (IPA) ۲۰۱۶ است، برای بررسی به پارلمان بریتانیا رسیده است و دولت روند مشورتی را آغاز کرده که نتیجه آن هشت هفته طول خواهد کشید. یکی از اصلاحات پیشنهادی، شامل الزام سرویس‌های رمزگذاری شده مانند آی مسیج و سیگنال برای نصب فناوری است که بتواند محتواهای سواستفاده جنسی از کودکان (CSAM) را نظارت کند.

طبق گزارش بی‌بی‌سی، اپل توضیحاتی ۹ صفحه‌ای مفصل ارائه کرده است که در آن نشان می‌دهد که این درخواست از سوی دولت بریتانیا باعث می‌شود وعده حفظ حریم خصوصی کاربران نقض شود.

تغییرات پیشنهادی شامل درهای پشتی برای پیام‌‌رسان‌های رمزگذاری شده است. دولت بریتانیا همچنین خواستار جزییات امنیتی جدید پیام‌رسان‌های در حال توسعه است.

شایان ذکر است که ایجاد در پشتی برای اجرای قانون یا هر نوع شنود قانونی آسیب‌پذیری‌هایی ایجاد می‌کند که می‌تواند توسط هکرها یا مجرمان سایبری مورد حمله یا سو استفاده قرار بگیرد.

اپل

امکان حذف خدمات اپل در بریتانیا

تهدید اپل

سازنده آیفون، اپل، تهدید کرده است اگر دولت بریتانیا تغییرات پیشنهادی در قانون را اجرا کند، به پشتیبانی آی مسیج و فیس تایم پایان خواهد داد.

اپل همچنین گفت که مایل نیست تدابیر امنیتی را برای کاربران خود در سطح جهانی و مخصوصاً برای یک کشور خاص تضعیف کند.

واکنش سیگنال و واتس‌اپ

مردیث ویتاکر، رییس برنامه پیام‌رسان سیگنال گزارش بی‌بی‌سی درباره این موضوع را بازنشر کرد و موضع سختگیرانه اپل در برابر خواسته‌های دولت بریتانیا را تحسین کرد.

در گذشته هم ویتاکر به روشی مشابه به این جریان واکنش نشان داده و اظهار داشته که سیگنال ترجیح می‌دهد از بریتانیا خارج شود، اما در آخر با تغییرات پیشنهادی موافقت کرد.

واتس‌اپ،‌ پیام‌رسان شرکت متا، همچنین با درخواست دولت بریتانیا بنا بر دسترسی دادن به مقامات برای جاسوسی از مکالمات کاربران واتس‌اپ که در حال حاضر با رمزگذاری سرتاسری محافظت می‌شود مخالفت کرده است.

اپل و متا

مخالفت اپل و متا با قوانین جدید بریتانیا

واکنش وزارت کشور بریتانیا

وزارت کشور بریتانیا در پاسخ به بی‌بی‌سی گفت قانون IPA برای محافظت از مردم در برابر مجرمان، سوء استفاده‌کنندگان جنسی کودکان و تروریست‌ها مورد بحث قرار گرفته و هنوز تصمیمی گرفته نشده.

آخرین اخبار و تحلیل‌های حوزه تکنولوژی را در بخش استارتاپ دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.