کد مطلب: ۹۰۱۲۴۲

اپل سال ۲۰۲۰ یک نمونه اولیه از خودرو خود با نام «قرص نان» ساخته بود

اپل سال 2020 یک نمونه اولیه از خودرو خود با نام «قرص نان» ساخته بود

نمونه اولیه اپل یک خودرو چهار نفره شبیه به مینی ون بوده که دارای «سقف تمام شیشه‌ای، درهای کشویی و لاستیک‌های دور سفید» است.

به گزارش تجارت‌نیوز، کارمندان اپل که روی پروژه خودرو برقی این شرکت کار می‌کردند، در سال 2020 نمونه اولیه‌ای از آن را ساختند که به‌دلیل ظاهرش «قرص نان» نامیده می‌شود.

بلومبرگ در گزارش جدید خود به این نام برای پروژه خودرو برقی اپل (پروژه تایتان) اشاره کرده است. اوایل این ماه، بلومبرگ در گزارش دیگری خبر داده بود که پروژه خودروی اپل که این شرکت ظاهراً از بیش از یک دهه پیش مشغول به کار روی آن بود، لغو شده است.

نمونه اولیه خودرو اپل

طبق گزارش جدید بلومبرگ، نمونه اولیه اپل یک خودرو چهار نفره شبیه به مینی ون بوده که دارای «لبه‌های گرد، سقف تمام شیشه‌ای، درهای کشویی و لاستیک‌های دور سفید» است. به گفته «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، تیم خودرو اپل برای اشاره به این نمونه اولیه از واژه «قرص نان» استفاده می‌کرده است.

البته طراحی خودرو اپل پس از انتقال تیم رهبری پروژه به شرکت دیگری تغییر پیدا کرد، اما نمونه اولیه «قرص نان» ظاهراً در سال 2020 مراحل آزمایشی خود را نیز طی کرده است. همچنین ظاهرا «تیم کوک»، مدیرعامل اپل از جمله افرادی بوده که این نمونه آزمایشی را امتحان کرده است. بر اساس گزارش بلومبرگ، تیم اپل 9 ماه را صرف تهیه مدل اثبات مفهومی خود کرده است.

بلومبرگ همچنین در بخش دیگری از گزارش خود می‌گوید که ایده اپل این بوده که خودروی خود را کاملاً بدون نیاز به راننده و بدون فرمان و پدال طراحی کند. همچنین برای «رانندگی با سرعت کم به‌عنوان پشتیبان»، ساخت یک کنترلر به سبک دستگاه‌های بازی یا یک برنامه آیفون برای آن نیز در نظر گرفته شده بود.

تیم اپل در زمان کار روی نمونه اولیه «قرص نان»، قصد داشت تا خودر‌و در دست توسعه خود را سال 2025 با «یک نمایشگر غول‌پیکر، سیستم صوتی قدرتمند و شیشه‌هایی که رنگ خود را تنظیم می‌کنند» عرضه شود. همچنین کابین خودرو نیز قرار بود مانند یک هواپیمای شخصی طراحی شود.

در این گزارش همچنین آمده است که اگرچه اپل کار روی Apple Car را در سال 2014 آغاز کرد، اما ایده ساخت چنین خودرویی شش سال قبل توسط «استیو جابز» مطرح شده بود.

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.