خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۶۹۷۸

انصراف ماسک از شکایت علیه چت جی‌پی‌تی

انصراف ماسک از شکایت علیه چت جی‌پی‌تی

ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی، مدت کوتاهی پس از انتقاد از همکاری شرکت اوپن اِی‌آی OpenAI، سازنده چت جی‌پی‌تی ChatGPT با شرکت اپل، به طور غیرمنتظره‌ای شکایت حقوقی خود را پس گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، ایلان ماسک، مالک شرکت‌های تسلا، اسپیس ایکس و همچنین شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، مدت کوتاهی پس از انتقاد از همکاری شرکت اوپن اِی‌آی OpenAI، سازنده چت جی‌پی‌تی ChatGPT با شرکت اپل، به طور غیرمنتظره‌ای شکایت حقوقی خود را پس گرفت.

رویترز با استناد به پرونده‌ای در دادگاه عالی سانفرانسیسکو گزارش داد وکلای ماسک بدون ذکر دلیلی از دادگاه ایالتی کالیفرنیا خواستند که رسیدگی به شکایت علیه این شرکت تحقیقاتی هوش مصنوعی (AI) متوقف شود.

ماسک در ماه فوریه علیه اوپن اِی‌آی شکایت کرد و مدعی شد که شرکتی که در سال 2015 به تأسیس آن کمک کرده است، مأموریت خود را در زمان تأسیس که همان توسعه هوش مصنوعی به نفع بشریت و نه برای منفعت بوده، رها کرده است. از آن زمان به لطف سرمایه گذاری مایکروسافت، اوپن ای‌آی به یک شرکت برتر فناوری هوش مصنوعی مولد تبدیل شده است.

ماسک فقط یک روز قبل از آنکه دادگاه به درخواست اوپن ای‌آی برای رد این شکایت رسیدگی کند، این پرونده را کنار گذاشت.

رویترز با استناد به پرونده های دادگاه نوشت: این شرکت شکایت ماسک را تلاشی ساختگی برای پیشبرد منافع شرکت هوش مصنوعی خود توصیف کرد.

ایلان ماسک سال گذشته استارتاپ هوش مصنوعی خود را تأسیس کرد. این شرکت که ایکس‌ای‌آی xAI نام دارد، در ماه مه اعلام کرد که 6 میلیارد دلار بودجه برای عرضه اولین محصولات خود به بازار جمع آوری کرده است.

شرکت ایکس‌ای‌آی xAI تاکنون یک ربات هوش مصنوعی مولد با نام گراک Grok به عنوان رقیب چت جی‌پی‌تی راه اندازی کرده است. گراک از طریق شبکه اجتماعی ایکس در دسترس است.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.