فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۱۸۷

رونویسی پیام‌های صوتی وارد نسخه اندروید واتساپ شد؛ اما به‌صورت آزمایشی

رونویسی پیام‌های صوتی وارد نسخه اندروید واتساپ شد؛ اما به‌صورت آزمایشی

واتساپ، سال گذشته قابلیت رونویسی پیام‌های صوتی را در اختیار کاربران گوشی آیفون قرار داد و اکنون این ویژگی کاربردی را به گوشی‌های اندرویدی نیز اضافه کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، براساس گزارش وب‌سایت WABetaInfo، واتساپ قابلیت تبدیل ویس به متن در گوشی‌های اندروید را در اختیار کاربران نسخه‌ی بتا ۲٫۲۴٫۱۵٫۵ قرار داده است. کاربران نسخه‌ی بتا می‌توانند با انتخاب گزینه‌ی Chats option در قسمت تنظیمات برنامه، این قابلیت را فعال کنند. بعد از فعال‌ کردن گزینه‌ی Voice Message Transcription، کاربران باید یک بسته‌ی نرم‌افزاری زبان را دانلود کنند تا برنامه بتواند پیام‌های صوتی را رونویسی کند.

نحوه‌ی استفاده از قابلیت رونویسی پیام‌های صوتی در واتساپ

رونویسی پیام‌های صوتی با زبان منتخب، بعداز اتمام دانلود به‌طور خودکار فعال خواهد شد. این ویژگی از زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی، روسی و هندی پشتیبانی می‌کند. قابلیت رونویسی پیام‌های صوتی از نرم‌افزار تشخیص گفتار گوشی بهره می‌گیرد. واتساپ، برای پیام‌های رونویسی‌شده از رمزگذاری سرتاسری استفاده می‌کند.

احتمال دارد واتساپ، ویژگی رونویسی پیام‌های صوتی را ابتدا در مناطقی که به زبان‌های منتخب صحبت می‌کنند، منتشر کند. نسخه‌ی iOS این قابلیت از زبان‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند.

واتساپ هنوز زمان عرضه‌ی قابلیت رونویسی پیام‌های صوتی را مشخص نکرده است؛ با این‌حال ممکن است در هفته‌های آینده در نسخه‌ی پایدار واتساپ عرضه شود.

 

منبع : زومیت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.