خبر مهم:

کد مطلب: ۱۵۱۹۲۶

هنری‌سازی ایستگاه‌های راه‌آهن، فرودگاه‌ها، بنادر

هنری‌سازی ایستگاه‌های راه‌آهن، فرودگاه‌ها، بنادر

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بخشی از برنامه‌های ما، حمایت از هنرمندان جوان است تا بتوانیم از آثار آن‌ها در فضاهایی مانند ایستگاه‌های راه‌آهن، ترمینال‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، بنادر کشتیرانی و… استفاده کنیم.

محمدسعید ایزدی -معاون وزیر راه و شهرسازی- که در اولین روز برپایی «بازار آثار هنری» حضور یافته بود و آثاری را هم خرید، اظهار کرد: بخشی از برنامه‌های ما شامل حمایت از هنرمندان جوان است تا بتوانیم از آثار آن‌ها استفاده و فضاهای مختلف را با هنر تزیین کنیم تا گفت‌وگویی با مردم برقرار شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، او ادامه داد: این، مهم‌ترین ایده‌ای است که دکتر آخوندی (وزیر راه و شهرسازی) در این زمینه مطرح کرد. ما از دوره اول این بازار نیز خرید کردیم و حالا فکر می‌کنم این جریان باید ادامه پیدا کند.

ایزدی درباره دیگر برنامه‌های این وزارتخانه در راستای حمایت از فرهنگ و هنر، گفت: ما برای راه‌اندازی کافه-گالری در فضاهای عمومی تحت مدیریت وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی کرده و در راستای خرید خانه‌های تاریخی که در معرض تخریب هستند و تبدیل کردن آن‌ها به خانه‌های هنرمندان، مطبوعات، سینما و… اقدام کرده‌ایم تا به مکانی برای معرفی آثار هنرمندان تبدیل شوند.

او اضافه کرد: به‌عنوان مثال، ما در تهران خانه «وارطان» را راه‌اندازی کردیم، در گرگان «خانه تاریخی کبیر» را به «تکیه هنرمندان» تبدیل کردیم، در مشهد و تبریز نیز فعالیت‌هایی را انجام داده‌ایم.

دومین بازار آثار هنری با هدف توسعه فرهنگ خرید اثر ۲۳ تا ۲۹ مرداد ماه در خانه هنرمندان ایران برپا خواهد بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.