خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۶۵۲۲۴

توسعه استفاده از سوخت زیستی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی

توسعه استفاده از سوخت زیستی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی

با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همایش طرح مشترک کاهش آلایندگی دوده با جایگزینی سوخت زیستی (بیودیزل)، امروز چهارشنبه با حضور استادان، کارشناسان، اندیشمندان و سنندجی مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در ساختمان نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

در این مراسم سنندجی بیان داشت: موضوع آلودگی یکی از جدی‌ترین موضوعات زیست‌محیطی است که با اجرای این طرح شاهد کاهش 4 درصدی دوده و انتشار هیدروکربن‌های نسوخته در هوا خواهیم بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی در ادامه گفت: حدود 300 دستگاه اتوبوس دیزل در حال تردد در شهر هستند که باید در جهت کاهش آلاینده‌ها از فیلتر DPF و سوخت زیستی (بیودیزل) در ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده شود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ضمن بیان اینکه 20 دستگاه از اتوبوس‌های دوکابین این شرکت در این طرح هستند، ابراز امیدواری کرد که در پایان طرح آزمایشی شاهد نتایج مثبت و خوبی خواهیم بود و تا پایان سال آتی تعداد بیشتری از اتوبوس‌ها از سوخت بیودیزل بهره‌مند می‌شوند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت اتوبوسرانی تهران، در این همایش تفاهم‌نامه‌ای در زمینه توسعه استفاده از سوخت زیست‌محیطی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی بین شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری امضاء شد.

سنندجی در این باره بیان کرد: فاز مطالعاتی این طرح از زمستان 94 شروع شده و در بسیاری از کشورها در حال اجرا است، همچنین تولید سوخت بیودیزل نیاز به همکاری و توجه وزارت‌خانه‌های نفت و صنعت و معدن دارد.

بنابراین گزارش، لازم به ذکر است سوخت بیودیزل از پسماندهای روغن خوراکی تولید می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.