خبر مهم:

کد مطلب: ۱۷۳۰۷۱

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست:

کیفیت سوخت توزیعی کشور هفتگی پایش می‌شود

کیفیت سوخت توزیعی کشور هفتگی پایش می‌شود

مدیرکل دفتر پایش فراگیر گفت: با تاکید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پایش سوخت به صورت هفتگی صورت می‌گیرد و افزون بر پارامترهای پیشین (بنزن و آروماتیک‌ها) گوگرد را نیز پایش می‌کنیم.

شینا انصاری به موضوع آلودگی هوای تهران اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۸۷ به بعد که پدیده گردوغبار به مشکلات استان‌های غربی و جنوب غربی کشور افزوده شد، دستگاه‌های کنترل کیفی هوا خریداری و در بیشتر مناطق نصب و راه‌اندازی شد، به طوری که هم‌اکنون ۱۹۰ ایستگاه پایش کیفی هوا در ۳۱ استان کشور وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست به سرمای هوا و بروز پدیده وارونگی دما در کلان‌شهرها اشاره و عنوان کرد: بحث پایش منابع ثابت مانند کارخانه‌ها و صنایع از سوی سازمان حفاظت محیط زیست در حال انجام است که سعی می‌کنیم با نمونه‌گیری از دودکش‌های نیروگاه‌ها و صنایع میزان آلایندگی‌ آنها را سنجیده و طی یک برنامه زمان‌بندی‌شده از آنها می‌خواهیم تا نسبت به حل این مشکل اقدام کنند.

وی افزود: صنایع آلاینده و کارخانه‌ها موظفند در قالب برنامه زمان‌بندی اقدام‌های کنترلی را همسو با کاهش آلودگی ارائه دهند و در صورتی که در طول زمان یادشده اقدام لازم را انجام ندهند از سوی اداره کل محیط زیست همان استان برای آنها اخطاریه صادر می‌شود و از طریق قوانین هوای پاک جرایم پیش‌بینی و بازنگری‌شده اعمال می‌شود.

انصاری گفت: در سال‌های گذشته پایش سوخت توزیعی در کشور مورد بررسی و سنجش قرار می‌گرفت و امسال نیز با تاکید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پایش سوخت به صورت هفتگی صورت می‌گیرد و علاوه بر پارامترهای قبلی (بنزن و آروماتیک‌ها) گوگرد را نیز پایش می‌کنیم.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.