کد مطلب: ۱۷۷۴۵۳

یک کارشناس محیط زیست:

زباله‌سوزی از علل اصلی آلودگی هوای تهران است

زباله‌سوزی از علل اصلی آلودگی هوای تهران است

یک کارشناس محیط زیست گفت: در مراکز بازیافت غیرمجاز زباله‌ها شبانه آتش زده می‌شوند که این موضوع یکی از دلایل اصلی آلودگی هوای تهران است.

یک کارشناس محیط زیست در گفت و گو با یک شبکه رادیویی درباره آلودگی هوا در کلان‌شهرها گفت: بر اساس مطالعات علت اصلی آلودگی هوا در کلان شهرها به ویژه تهران، خودروها و سپس منابع ساکن، صنایع مستقر و سایر فعالیت های شهری است.

به گزارش تجارت‌‎نیوز ، علیزاده گفت: وضعیت توپوگرافی تهران به صورتی است که آلودگی را در داخل خود جمع می‌کند و جایی برای تخلیه آن ندارد.

وی افزود: ۱۰۰ هزار کارخانه و کارگاه در حواشی تهران مستقر هستند و فعالیت می‌کنند. علاوه بر آن نیروگاه‌ها، ریخته گری‌ها ومراکز بازیافت غیرمجاز نیز وجود دارد.

عیلزاده تصریح کرد: هیچ نظارتی روی این مراکز غیرمجاز وجود ندارد. مسئولان نیز تاکنون به این مسئله ورود نکرده‌اند. دخالت نکردن مسئولان در این موضوعات دلایلی مختلفی دارد.

وی گفت: از جمله مسائل اقتصادی و مالی و وجود افرادی که به دنبال منافع خود در بازیافت غیراصولی پسماندها هستند.

این کارشناس محیط زیست تاکید کرد: در پاکدشت، شهریار، مناطقی میان کرج و تهران، منطقه ۲۲ تهران و شهرک‌های اطراف کرج مناطقی وجود دارد که با تاریک شدن هوا زباله‌ها آتش زده می‌شوند.

علیزاده خاطرنشان کرد: این زباله‌ها اغلب صنعتی هستند. اگر مدیریت صحیحی وجود داشته باشد می توان ۹۵ درصد از زباله‌های صنعتی را بازیافت کرد و کمتر از ۶ درصد را آتش زد. اگر پسماندهای صنعتی مدیریت شود به تولید ثروت منجر خواهند شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.