خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۸۱۷۳۸

لزوم اصلاح نگاه تجاری به واکسن

لزوم اصلاح نگاه تجاری به واکسن

دکتر مسعود هاشم‌زاده، با انتقاد از رویکرد موجود به واکسن اظهار کرد: متاسفانه واکسن به عنوان یک کالای تجاری در کشور دیده شده، حال آنکه کالایی استراتژیک است و نباید نگاهی تجاری به آن داشت.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با اشاره به اثربخشی بالاتر واکسن‌هایی با سوش‌های بومی گفت: باید نگاه تجاری به واکسن اصلاح شود و این محصول در ردیف کالاهای استراتژیک قرار گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دکتر مسعود هاشم‌زاده، با انتقاد از رویکرد موجود به واکسن اظهار کرد: متاسفانه واکسن به عنوان یک کالای تجاری در کشور دیده شده، حال آنکه کالایی استراتژیک است و نباید نگاهی تجاری به آن داشت.

وی اظهار کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌های تصمیم‌گیر در این حوزه باید ویژگی‌های بیولوژیک واکسن‌هایی را که در طرح‌های ملی واکسیناسیون مصرف می‌شوند، مشخص کرده و بر اساس آن ویژگی‌ها اجازه مصرف واکسن دهند.

دکتر هاشم‌زاده با تاکید بر اینکه تولید واکسن‌هایی با سوش‌های بومی کشور، نتیجه و اثربخشی بالاتری در پیشگیری و کنترل بیماری‌ها اعم از بیماری‌های با منشاء ویروسی یا باکتریایی دارند، یادآور شد: مصرف واکسن‌هایی با سوش‌های غیربومی ممکن است منجر به ایجاد تغییراتی در ساختار طبیعت و اکوسیستم ویروس و باکتری شود و همین امر، مشکلات پیشگیری، کنترل و ریشه‌کنی بیماری را بسیار پیچیده می‌کند.

بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه رازی، رئیس موسسه رازی با اشاره به تبلیغات و رقابت بالا برای مصرف برخی واکسن‌ها در کشور تصریح کرد: این روشی غلط است و از مسئولان تصمیم‌گیر در این حوزه درخواست می‌کنم با تعیین نوع، ویژگی‌ها و ساختار بیولوژیک واکسن‌هایی که در برنامه‌های مصرف ملی هستند، به این بخش ورود کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.