کد مطلب: ۱۸۷۲۸۵

فرماندار سرپل‌ذهاب:

پس‌لرزه ۵.۱ ریشتری ۲ ساختمان را آوار کرد

پس‌لرزه 5.1 ریشتری 2 ساختمان را آوار کرد

فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به اینکه در پس‌لرزه 5.1 ریشتری اخیر دو ساختمان آسیب دیده سرپل ذهاب تخریب شد، گفت: تلاش می‌کنیم اسکان موقت تا آخر دی به پایان برسد.

اکبر سنجابی با اشاره به آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده این شهرستان اظهار کرد: تعهد قرارگاه خاتم برای اسکان موقت روستا و تامین کانکس برای این مناطق تقریبا به اتمام رسیده و حدود 5550 کانکس در روستاهای این شهرستان نصب شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سنجابی افزود: البته در برخی موارد بنیاد مسکن به برخی از کانکس‌ها ایراداتی وارد کرده که درحال پیگیری و رفع نقص از سوی پیمانکار (قرارگاه خاتم) است.

فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه هنوز اسکان موقت برخی خانوارهای روستایی باقی‌مانده، یادآوری کرد: تعدادی درخواست وجه نقد داشتند و تعدادی هم متقاضی کانکس هستند که با توجه به اتمام قرارداد قرارگاه خاتم قرار است از محل دیگری برای آنها تهیه شود.

سنجابی درباره اسکان موقت شهری نیز ادامه داد: در شهر سرپل ذهاب حدود 2500 کانکس (از محل کمک خیرین، خرید خود مردم و بنیاد مسکن) برپا شده و حدود دو هزار خانوار نیز متقاضی دریافت وجه نقد هستند و ثبت‌نام کردند.

به گفته این مسئول، بر اساس نیاز خانوارهایی که کانکس به آنها تعلق می‌گیرد، حدود 1500 کانکس دیگر برای شهر سرپل ذهاب نیاز است.

فرماندار سرپل‌ذهاب معتقد است: در مجموع با اسکان موقتی که در شهر و روستاها باقی‌مانده پیش‌بینی می‌شود اسکان موقت مناطق زلزله زده سرپل ذهاب تا آخر دی‌ماه به پایان برسد.

وی از آواربرداری دو هزار واحد مسکونی شهری و 4400 واحد مسکونی روستایی نیز در این شهرستان خبر داد.

سنجابی با بیان اینکه کاربازسازی در مناطق روستایی برای حدود 400 واحد مسکونی شروع شده، خاطرنشان کرد: در حوزه شهری نیز بازسازی در مسیر صدور پروانه و… است و مشکلاتی هم در این بین با نظام مهندسی ساختمان استان وجود دارد که امیدواریم به‌زودی مرتفع شود.

فرماندار سرپل ذهاب درباره پس لرزه 5.1 اخیر(شنبه شب) نیز عنوان کرد: این پس لرزه دو ساختمان که از قبل آسیب دیده و تخریبی بودند را آوار کرد، اما در سایر بخش‌ها هیچ خسارتی نداشتیم.

به گفته سنجابی، این پس‌لرزه بزرگ هیچ مشکلی برای زیرساخت‌های آب، برق و گاز ایجاد نکرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.