کد مطلب: ۲۴۲۹۳۲

کشورهای اروپایی به‌دنبال گسترش روابط با ایران هستند

کشورهای اروپایی به‌دنبال گسترش روابط با ایران هستند

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به مواضع خصمانه و غیرمنطقی و غیرمعمول رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به برجام، ​اتحادیه اروپا موضعی متفاوت را در پیش گرفته و کشورهای اروپایی از جمله کرواسی تلاش می‌کنند در این ایام روابط‌شان را با ایران گسترده‌تر کنند.

محمد باقر نوبخت در حاشیه دیدار با وزیر اقتصاد و معاون نخست وزیر کرواسی افزود: این دیدار برای توسعه مناسبات هم در بخش انرژی و نفت و هم در ارتباط با گسترش گردشگری بین ایران و کرواسی و فعال‌تر کردن فعالیت بخش خصوصی دو طرف بود که پیشنهادهایی را مطرح کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: ما از کشورهایی که مواضع و آرا آنها در مجامع جهانی نشان می‌دهد واقعیت‌های جمهوری اسلامی را درک می‌کنند استقبال می‌کنیم و کرواسی از جمله این کشورهاست.

رئیس سازمان برنامه وبودجه اظهارداشت: در دیدار وزیر اقتصاد کرواسی، یکی از مسائل محوری که باید در گفتگوها بررسی شود مسئله روابط بانکی ورفع موانع موجود در این زمینه است.

نوبخت با اشاره به هدف گذاری ۸ درصدی رشد سالانه در ایران گفت: ما ظرفیت صادرات نفتی و خدمات فنی و مهندسی و همچنین نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی داریم که می‌تواند زمینه همکاری دو کشور باشد.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی ایتالیا نیز به تازگی برای رفع مشکلات بانکی با کشور ما اعلام آمادگی کرده است.

منبع: اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.