خبر مهم:

کد مطلب: ۲۵۱۴۲۲

دستگاه قضا با افزایش نامتعارف قیمت‌ها برخورد قاطع می‌کند

دستگاه قضا با افزایش نامتعارف قیمت‌ها برخورد قاطع می‌کند

رئیس قوه قضاییه گفت: مقابل سوءاستفاده‌کنندگان از فضای اقتصادی کشور می‌ایستیم.

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی، با تبریک مجدد حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: از خدا می‌خواهیم که به همه ما توفیق طاعت و بندگی بدهد و سعادت عباداتی که موجب قرب الی الحق و افزایش معرفت و محبت خود در دل‌ها می‌شود را نصیب مومنان کند. امیدواریم طاعات همه روزه داران مقبول درگاه احدیت باشد و بتوانیم بهترین توشه را از برکات این ماه برگیریم.

سرسپردگی برخی حکام منطقه موجب تشجیع جنایتکاران شده است

به گزارش تجارت‌نیوز ، آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه نمایش‌های ظاهری آمریکا دیگر خریداری در سطح افکار عمومی جهان ندارد، به ضعف و سرسپردگی برخی حکام کشور‌های اسلامی در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: گرچه این سرسپردگی‌ها موجب تشجیع جنایتکاران شده تا به قول خودشان وارد معامله قرن شوند، اما وجدان‌های بیدار می‌دانند که حساب مسلمانان از حساب این حکام جداست و پیروزی قطعی از آن ملت مظلوم فلسطین خواهد بود.

رئیس قوه قضاییه، یکی دیگر از پیامد‌های جنایات رژیم صهیونیستی و رفتار آمریکا در قبال این جنایات را آگاهی هرچه بیشتر افکار عمومی جهان نسبت به برخورد دوگانه غرب با موضوع حقوق بشر دانست و خاطرنشان کرد: سکوت مرگبار دولت‌های غربی و مجامع بین‌المللی در مقابل این جنایات، تاسف بار است.

گرچه گاهی ندایی ازجایی بلند می‌شود، اما همه شاهد هستند که وقتی یک تبعه آمریکا یا اروپا در نقطه‌ای از جهان کشته می‌شود چه فضاسازی رسانه‌ای عظیمی می‌کنند. این در حالی است که طی فقط چند روز ۶۰ نفر از مردم مظلوم فلسطین به شهادت رسیده و ۲۷۰۰ تن مجروح شده اند، اما خبری از فریاد‌های حقوق بشری که گوش فلک را کر می‌کند، نیست.

در مقابل کسانی که از فضای اقتصادی کشور سوءاستفاده کنند می‌ایستیم

رئیس قوه قضاییه در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر تلاش دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌ها در جهت حفظ حقوق عامه، یکی از مظاهر آن را رسیدگی به وضع بازار برشمرد و اظهار کرد: قطعا دولت برای اداره اقتصاد کشور باید طرح‌هایی داشته باشد، اما برنامه‌های دولت، مانع از انجام وظایف دستگاه قضایی نیست.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: جمهوری اسلامی می‌تواند بر مشکلات اقتصادی فائق آید و دولت نیز در این زمینه تلاش می‌کند، اما سازمان تعزیرات حکومتی و قوه قضاییه قطعا در مقابل عده‌ای سودجو که قصد سوء استفاده از برخی شرایط را دارند، از حقوق مردم دفاع خواهند کرد و در شرایطی که کشور با رکود و پاره‌ای چالش‌های اقتصادی دیگر مواجه است، مجال سوءاستفاده عده‌ای سودجو را نخواهند داد.

رئیس قوه قضاییه خاطر نشان کرد: خوشبختانه دولت با اتخاذ سیاست‌هایی توانسته است ارز لازم را برای مصارف معین و مورد نیاز مردم تامین کند، البته شاید خلأ‌های کوچکی نیز در این زمینه وجود داشته باشد که برطرف می‌شود و بر این اساس دلیلی ندارد که قیمت کالا‌ها بویژه تولیدات داخلی افزایش یابد.

سازمان تعزیرات، رسیدگی‌ها را توسعه دهد

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه بی تردید برخورد قضایی تنها راهکار حل مشکلات نیست و باید مسائل را به صورت ریشه‌ای برطرف کرد، گفت: با وجود این دیدگاه، اما دستگاه قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی باید وظایف خود را برای پاسداشت حقوق مصرف کنندگان انجام دهند.

سازمان تعزیرات باید رسیدگی‌ها را توسعه دهد و با دلالان و سودجویانی که موجب افزایش نامتعارف و کاذب قیمت‌ها می‌شوند، برخورد کند. دادگستری‌ها و دادسرا‌ها نیز افرادی را که از سوی سازمان تعزیرات معرفی می‌شوند مورد پیگرد قانونی قرار دهند و اجازه ندهند که وجود برخی مشکلات اقتصادی، بستری برای سودجویی عده‌ای شود.

بر اساس این گزارش بحث و بررسی پیرامون پیش نویس قانون اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه ومهمات و دارندگان سلاح ومهمات در دستور کار امروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.