خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۲۵۹۳۸۴

معاون دستیار ترامپ:

آمریکا آماده حضور در گفت‌وگوهای صلح با طالبان است

آمریکا آماده حضور در گفت‌وگوهای صلح با طالبان است

پیش از این آمریکا همواره پیشنهاد طالبان برای مذاکره را رد کرده بود اما به تازگی معاون دستیار رئیس‌جمهور آمریکا از اعلام آمادگی دولت آمریکا برای مذاکره با طالبان خبر داده است.

در پی پیشنهاد برقراری آتش‌بس از سوی دولت افغانستان، «لیزا کورتیس» معاون دستیار رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ما آماده هستیم تا با طالبان گفت‌وگو کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون دستیار ترامپ تصریح کرد، آمریکا نمی‌تواند جایگزین مقامات دولت افغانستان در روند گفت‌وگوهای صلح باشد اما در گفت‌وگوهای صلح با طالبان شرکت خواهد کرد.

کورتیس اظهار داشت: آمریکا آماده است تا در مذاکرات شرکت کند اما نمی‌تواند دولت افغانستان و مردم این کشور را جایگزین کند.

مدیر ارشد بخش آسیای مرکزی در شورای امنیت ملی آمریکا گفت: آمریکا نمی‌تواند به جای کابل با طالبان گفت‌وگو کند اما تمایل دارد تا بخشی از گفت‌وگوهای صلح باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: دو طرف در فرایندی به مالکیت و رهبری افغان‌ها و از طریق گفت‌وگوهای صلح باید به یک توافق سیاسی دست یابند.

کورتیس اظهار داشت: ما از پاکستان خواسته‌ایم تا زمینه گفت‌وگوهای صلح بین طالبان و دولت افغانستان را فراهم کند.

وی افزود، ما تلاش می‌کنیم تا نگرانی‌های امنیتی پاکستان را درک کرده و اطمینان حاصل کنیم که منافع پاکستان در روند صلح افغانستان مورد توجه قرار گیرد.

پیش از این طالبان بارها تاکید کرد که طرف جنگ آن‌ها در افغانستان نیروهای خارجی هستند و این گروه خواستار مذاکره با دولت آمریکا است.

به همین دلیل روند صلح و تلاش دولت افغانستان برای مذاکره با طالبان همواره شکست خورده است.

این گروه در یک سال گذشته چندین بار از طریق نامه‌های سرگشاده خواستار خروج مسالمت نیروهای آمریکایی از طریق مذاکرات مستقیم با مقامات دولت آمریکا شده بود.

اما دولت آمریکا پیش از این پیشنهاد طالبان برای مذاکرات صلح را همواره رد کرده بود، در چند سال اخیر این نخستین باری است که یک مقام ارشد آمریکایی از آمادگی برای گفت‌وگو با طالبان خبر داده است.

منبع:

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.