فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۲۸۳۴۰۳

دیدار ظریف و موگرینی در مورد بهره‌مندی اقتصادی مردم ایران از برجام

دیدار ظریف و موگرینی در مورد بهره‌مندی اقتصادی مردم ایران از برجام

وزیر امور خارجه ایران عنوان کرد: با خانم موگرینی، اقدامات اتحادیه اروپا و دیگران برای اطمینان از بهره‌مندی اقتصادی مردم ایران از برجام را بررسی کردیم.

وزیر امور خارجه ایران عنوان کرد: با خانم موگرینی، اقدامات اتحادیه اروپا و دیگران برای اطمینان از بهره‌مندی اقتصادی مردم ایران از برجام را بررسی کردیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدجواد ظریف امروز (جمعه) در دومین روز حضورش در سنگاپور برای شرکت در پنجاه‌ویکمین اجلاس وزرای خارجه آ.سه.آن با اشاره به دیدارهایش در حاشیه این اجلاس در صفحه توئیترش نوشت: «با رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه سنگاپور و وزرای خارجه چین، نیوزیلند، استرالیا و اندونزی دیدار کردم».

وی افزود: «اجماع جهانی روشنی در ضرورت انجام اقدامات هماهنگ برای حفظ برجام وجود دارد».

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به دیدارش با فدریکا موگرینی هم نوشت: «با خانم موگرینی اقدامات اتحادیه اروپا و دیگران برای اطمینان از بهره‌مندی اقتصادی مردم ایران از برجام را بررسی کردیم».

موگرینی نیز امروز طی اظهاراتی در سنگاپور بر تمایل این اتحادیه برای افزایش تعامل اقتصادی و تجاری با ایران علی‌رغم تحریم‌های آمریکا تاکید کرد.

ظریف دیروز (پنجشنبه) نیز در اولین روز حضورش در سنگاپور در توئیتی دیگر با اشاره به دیدارهایش نوشت: «پنجشنبه پرکاری در سنگاپور بود. امضای پیمان مودت و همکاری آ.سه.آن، ملاقات با نخست‌وزیر سنگاپور، وزرای خارجه روسیه، ترکیه، ژاپن، مالزی، نروژ، فیلیپین و ویتنام».

وی افزود: «همه بر توسعه روابط و ضرورت ترویج چند جانبه‌گرایی و ابداعات برای حفظ برجام تاکید کردند».

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب و پس از سفری دو روزه به سریلانکا، برای شرکت در پنجاه‌ویکمین اجلاس وزرای خارجه اتحادیه آ.سه.آن وارد سنگاپور شد و دیروز (پنجشنبه) ضمن شرکت در این نشست و امضای سند الحاق ایران به پیمان مودت و همکاری اتحادیه آ.سه.آن در حاشیه این نشست با برخی همتایان خود از جمله وزرای خارجه مالزی، سنگاپور، ویتنام، ترکیه، اندونزی، استرالیا، نیوزیلند، چین، روسیه و فیلیپین نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف همچنین با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر سنگاپور ملاقات و به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وزیر خارجه ایران همچنین امروز (جمعه) با دبیرکل اتحادیه آ.سه.آن دیدار و درباره راه‌های گسترش همکاری‌های ایران و اتحادیه پس از امضای پیمان مودت و همکاری گفت‌وگو کرد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.