کد مطلب: ۲۹۷۰۶۲

صدور ۱۰۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه توسط صندوق ضمانت بخش تعاون

صدور ۱۰۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه توسط صندوق ضمانت بخش تعاون

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون از صدور ۱۰۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه از بدو تاسیس خبر داد و گفت: میزان معوقات ما چهار درصد بوده که نشان می‌دهد اعتبارسنجی ابزار خوبی برای کنترل معوقات بوده است.

مهدی حسین‌نژاد امروز در همایش تعاون، کشاورزی و روستا که در هتل المپیک برگزار شد اظهار کرد: درحال حاضر صندوق علاوه بر ضمانت‌نامه‌هایی که سایر بانک‌ها صادر می‌کنند، دو نوع ضمانت‌نامه اعتباری و معاملات هم صادر می‌کند و اساس ضمانت برمبنای اعتبارسنجی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: به‌طور متوسط میزان صدور ضمانت‌نامه برای شرکت‌هایی که گرید بالایی داشتند، مطابق حسابرسی ما در سال گذشته حدود ۲۱ درصد بوده است.

حسین نژاد از صدور ١٠٠٠ میلیارد تومان ضمانت‌نامه خبر داد و میزان معوقات را چهار درصد اعلام کرد و گفت: بیش‌ترین پرتفوی صندوق با بانک توسعه تعاون و پس از آن بانک کشاورزی بوده و تلاش شده در طرح اشتغال روستایی فعال عمل شود.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون ادامه داد: برای جذب اعتبارات در روستاها تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان برای طرح‌های سودآور تعاونی‌ها ضمانت‌نامه صادر می‌کنیم و از آن‌ها وثیقه ملکی نمی‌گیریم و برای تعاونی‌های زنان نیز تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان ضمانت‌نامه صادر می‌شود.

به گفته حسین‌نژاد مجموع ضمانت‌نامه‌هایی که صندوق تاکنون در بخش تعاون صادر کرده برای بخش کشاورزی ۴۰ درصد، بخش خدمات ۳۰ درصد و صنعت ۳۰ درصد بوده است که به تفکیک در بخش شهری ۴۵ درصد و بخش روستایی ۵۵ درصد ضمانت‌نامه صادر شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.