خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۴۲۵۸۴۰

آخرین وضعیت زلزله ترکیه تا ظهر امروز

آخرین وضعیت زلزله ترکیه تا ظهر امروز

شب گذشته زلزله‌ای به بزرگی ۶٫۸ ریشتر استان الازیغ در شرق ترکیه را لرزاند که آمارها از کشته شدن 20 نفر تا ظهر امروز حکایت دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شب گذشته زلزله‌ای به بزرگی ۶٫۸ ریشتر استان الازیغ در شرق ترکیه را لرزاند که آمار اولیه حاکی از مرگ ۴ نفر در این زلزله بود.

این زمین لرزه در ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه روز جمعه به وقت محلی در استان اِلازیغ در شرق ترکیه روی داد که لرزش آن در چندین استان ترکیه و همچنین چند کشور همسایه از جمله سوریه، گرجستان و پنج استان شمال غربی ایران احساس شد.

بر اساس اعلام منابع خبری در ساعات ابتدایی این زمین لرزه، ۱۴ نفر کشته و بیش از ۲۷۰ نفر نیز زخمی شدند.

همچنین تخریب ۵۰۴ واحد مسکونی در زلزله ترکیه گزارش شد.

در همین بین، «فخرالدین کوجا» وزیر کشور ترکیه بامداد شنبه گفت: تاکنون حداقل ۱۸ نفر بر اثر وقوع زلزله ۶.۸ ریشتری در استان «اِلازیغ»، جان خود را از دست داده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کوجا بعد از حضور در عملیات امداد و نجات در مناطق زلزله‌زده، توضیح داد فعلا جان باختن ۱۳ نفر در الازیغ و پنج نفر در «مَلَطیه» مورد تایید است.

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه نیز با بیان اینکه حداقل ۵۰۰ نفر بر اثر این زمین‌لرزه نسبتا شدید مصدوم شده‌اند، گفت امدادگران در تلاش برای نجات دادن ۳۰ نفر گرفتار زیر آوار هستند.

ترکیه

سویلو با اشاره به نقشه‌راه واکنش اورژانسی ترکیه، اظهار کرد که این زلزله از نوع «سطح ۳» بود و به معنی آن است که نیازمند واکنش ملی است اما فعلا نیازی به کمک‌های بین‌المللی نیست.

سازمان مدیریت اورژانس و حوادث ترکیه نیز به شهروندان هشدار داد با توجه به وقوع پس‌لرزه‌های متعدد و بعضاً قوی، به هیچ وجه به ساختمان‌های آسیب دیده بازنگردند زیرا خطر فروریختن کامل آنها وجود دارد.

مردم مناطق زلزله‌زده بامداد شنبه را در حالی که دمای هوا به زیر صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسید، در چادرها و اسکان اضطراری طی کردند.

ترکیه 2

براین اساس، پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه،، منابع خبری ترکیه از افزایش شمار جان باختگان و زخمی‌های زمین لرزه ۶/۸ ریشتری در شرق ترکیه خبر داد.

مرکز مدیریت بحران و اوضاع اضطراری وزارت کشور ترکیه دقایقی پیش آخرین تعداد جان باختگان زمین لرزه شرق ترکیه را ۲۰ تن و شمار زخمی‌ها را هزار و ۱۵ تن اعلام کرد.

بر اساس آخرین خبر‌ها فعالیت‌های گسترده نیرو‌های مرکز مدیریت بحران و نیرو‌های امدادرسانی برای نجات افرادی که در زیر آوار گرفتار شده اند به صورت گسترده ادامه دارد.

وزیر بهداشت ترکیه با بیان اینکه حدود ۳۰ تن در شهر الازیغ در زیر آوار گرفتار شده اند از احتمال افزایش شمار جان باختگان ابراز نگرانی کرد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران نیز در تماس تلفنی با رئیس جمعیت هلال احمر ترکیه، آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به آسیب دیدگان زلزله ترکیه را اعلام کرد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.