کد مطلب: ۵۶۹۹۱۲

فهرست کابینه کی به مجلس ارسال می‌شود؟

فهرست کابینه کی به مجلس ارسال می‌شود؟

عضو هیات‌رئیسه مجلس با بیان اینکه فهرست اعضای پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم، به دلیل نهایی نشدن به مجلس ارسال نشده است گفت: این لیست به احتمال خیلی زیاد، روز سه‌شنبه به مجلس ارسال می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا سلیمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه لیست اعضای کابینه پیشنهادی دولت آیت‌الله رئیسی برای حضور در دولت سیزدهم هنوز نهایی نشده است، بیان کرد: به احتمال زیاد این لیست روز سه شنبه هفته جاری به مجلس ارسال می‌شود.

وی افزود: بعد از اعلام لیست اعضای پیشنهادی کابینه، مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت این افراد را آغاز خواهد کرد ( فارس ).

انتشار فهرستی از وزیران احتمالی

صبح امروز رسانه‌ها فهرست وزیران و اعضای اقتصادی احتمالی در کابینه سیدابراهیم رئیسی را اعلام کردند. بر اساس این فهرست، جواد اوجی به عنوان وزیر پیشنهادی نفت، رضا فاطمی امین به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، محمدهادی زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، سعید محمد به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، سید جواد ساداتی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و علی صالح‌آبادی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی معرفی شده‌اند.

آن طور که صداوسیما در مورد دیگر وزیران احتمالی مدعی شده است، همچنین حسین امیر عبدالهیان به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه، احمد وحیدی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور و مهدی اسماعیلی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی می‌شوند.

پس از برگزاری مراسم تنفید رئیسی در روز سه‌شنبه، ۱۲ مرداد در حضور رهبر انقلاب و مراسم تحلیف او در روز ۱۴ مرداد در مجلس، رئیس دولت سیزدهم به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.