خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۱۲۹۱

شهر استراتژیک هرات سقوط کرد / یازدهمین مرکز استان در دست طالبان

شهر استراتژیک هرات سقوط کرد / یازدهمین مرکز استان در دست طالبان

در پی تشدید حملات طالبان به شهر استراتژیک هرات، یازدهمین مرکز ولایت افغانستان سقوط کرد. صبح امروز نیز شهر «غزنی»، به عنوان دهمین مرکز ولایات از کنترل دولت مرکزی خارج شده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ادامه تشدید درگیری‌ها بین طالبان و نیروهای دولتی افغانستان از شب گذشته، در نهایت شهر استراتژیک هرات، یازدهمین مرکز ولایت افغانستان، سقوط کرد.

طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ساختمان فرمانداری، فرماندهی پلیس و دیگر مراکز استراتژیک شهر هرات را به کنترل خود در آورده است و نیروهای امنیتی نیز سلاح خود را به زمین گذاشته و به این گروه تسلیم شده‌اند.

منابع امنیتی می‌گویند که تعدادی زیادی از نیروهای طالبان از شهرستان‌های غرب هرات به طرف این شهر در حال حرکت هستند و «اسماعیل خان» و نیروهایش نیز هرات را ترک کرده‌اند.

آزادی همه زندانیان

طالبان پس از کنترل زندان مرکزی هرات نیز همه زندانیان را آزاد کرده و در بازار صرافی‌های هرات وعده داده است که امنیت صرافی‌ها را تامین می‌کند.

منابع می‌گویند که نیروهای طالبان به دنبال والی و فرمانده پلیس هرات هستند که این شهر را ترک کرده‌‌اند.

این در حالی است که پایگاه هوایی استراتژیک «شیندند» در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شهر هرات که بعد از پایگاه هوایی بگرام مهمترین پایگاه هوایی نظامی در افغانستان محسوب می‌گردد نیز به کنترل طالبان درآمده است.

گفتنی است که کاروان نیروهای پایگاه هوایی شیندند در مسیر برگشت به هرات در شهرستان ادرسکن با کمین طالبان روبه‌رو شدند که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای دو طرف شد ( تسنیم ).

سقوط شهر «غزنی»

صبح امروز نیز فرانس پرس از تصرف شهر غزنی واقع در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غرب کابل توسط طالبان خبر داده بود. شاهراه کابل-قندهار که شهرهای شمالی را به شهرهای جنوبی افغانستان وصل می‌کند از این شهر نیز می‌گذرد.

این خبرگزاری به نقل از «نصیر احمد فقیری» رئیس شورای ولایتی غزنی نوشت: می‌توانم تائید کنم که شهر غزنی صبح پنج‌شنبه به دست نیروهای طالبان افتاد. آنها کنترل مناطق کلیدی شهر از جمله دفتر فرمانداری، مقر پلیس و زندان را در اختیار گرفتند.

به گفته وی، جنگ در برخی نقاط شهر همچنان ادامه دارد. شهر غزنی دهمین مرکز ولایتی است که طی یک هفته اخیر به تصرف نیروهای طالبان درمی‌آید ( مهر ).

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.