فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۷۲۶۷۳

دستور کنایه‌آمیز طالبان به آمریکایی‌ها / تا ۱۱ سپتامیر خارج شوید!

دستور کنایه‌آمیز طالبان به آمریکایی‌ها / تا ۱۱ سپتامیر خارج شوید!

طالبان به آمریکا دستور داده است که تا ۱۱ سپتامبر نیروهای خود را از افغانستان خارج کند. در این میان، منابع خبری اعلام کردند که معاون سیاسی طالبان و رئیس دفتر سیاسی در دوحه، پایتخت قطر را به مقصد قندهارترک کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طالبان در دستوری کنایه‌آمیز به آمریکا گفته است که باید تا ۱۱ سپتامبر نیروهای خود را از افغانستان خارج کند (رویداد ۲۴).

۱۱ سپتامبر، سالگرد حملات انتحاری القاعده به ساختمان‌های تجارت جهانی و وزارت دفاع در آمریکاست.

photo 2021 08 17 18 12 55

عبدالغنی برادر، دوحه را به مقصد قندهارترک کرده است

در این میان، یک منبع خبری در افغانستان اعلام کرد که ملاعبدالغنی برادر، معاون سیاسی طالبان و رئیس دفتر سیاسی در دوحه با شماری از هیأت مذاکره‌کننده تیم قطرف دوحه را به مقصد قندهار افغانستان ترک کرده است.

صفحه تلویزیون خبری یک افغانستان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که ملاعبدالغنی برادر را شیخ عبدالحکم رئیس تیم مذاکراتی این گروه، شهاب‌الدین دلاور، ملافاضل، ملاخیرخوا، سالم حنفی و شماری دیگر همراهمی می‌کنند.

دیروز گزارش‌های منتشر شده بود که امروز سه‌شنبه حامد کرزی رئیس‌جمهوری سابق، عبدالله عبدالله و گلبدین حکمتیار برای مذاکره با طالبان به قطر می‌روند، اما امروز منابع خبری این کشور نوشتند که سفر آنها به دوحه به تعویق افتاده است.

گروه طالبان اکنون کابل پایتخت را در کنترل خود دارند و دولت سابق تنها استان پنجشیر را در کنترل خود دارد و رئیس‌جمهور افغانستان با مشاور امنیت ملی و رئیس اداره امور از این کشور گریختند ( ایرنا ).

فیسبوک محتوای مرتبط با طالبان را حذف می‌کند

فیسبوک اعلام کرد که گروه طالبان را یک سازمان تروریستی می‌داند و محتوای مرتبط با طالبان را حذف می‌کند.

فیسبوک اعلام کرده است که گروه طالبان و هرگونه محتوای مرتبط با آن را در پلتفرم اصلی فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ ممنوع کرده است.

این رسانه اجتماعی روز سه شنبه اعلام کرد که گروه طالبان را یک سازمان تروریستی قلمداد می کند. این درحالی است که طالبان از سال‎‌ها پیش از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای پیشبرد پیام‌های خود استفاده کرده است.

فیسبوک اعلام کرد که تیمی از کارشناسان مخصوص نظارت و حذف پست‌ها، تصاویر، ویدئوها و سایر محتواهای مرتبط با طالبان دارد.

افغانستان ابتدای این هفته پس از تصرف کابل و ارگ ریاست‌جمهوری این کشور به دست طالبان سقوط کرد ( ایرنا ).

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.