کد مطلب: ۵۸۱۵۷۶

واکسیناسیون، مرگ و میر پرستاران را صفر کرد

واکسیناسیون، مرگ و میر پرستاران را صفر کرد

واکسیناسیون پرستاران، مرگ و میر آنها را صفر کرد؛ این خبر را رئیس کل سازمان نظام پرستاری اعلام کرده و گفته است: بعد از واکسیناسیون کرونا برای پرستاران، تاکنون حتی یک مورد فوت ناشی از کرونا در پرستارانی که هر دو دُز واکسن را تزریق کرده‌اند، نداشته‌ایم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد میرزابیگی افزود: یکی از اقدامات مهمی که بعد از شیوع کرونا با پیگیری سازمان نظام پرستاری انجام شد، واکسیناسیون پرستاران بود. پرستاران و مدافعان سلامت اولین گروهی بودند که واکسن کرونا تزریق کردند.

وی ادامه داد: در فاصله کمتر از یک ماه از ورود واکسن کرونا به کشور تقریبا همه مدافعان سلامت واکسن زدند و خوشبختانه از روزی که هر دو دز واکسن برای پرستاران تزریق شد تا امروز هیچ موردی از مرگ و میر پرستارانی که واکسن زده اند به علت کرونا نداشته‌ایم.

میرزابیگی افزود: مواردی از ابتلا به کرونا بعد از دُز دوم بوده اما خفیف و در حد سرماخوردگی بوده است. موارد انگشت‌شماری از مرگ پرستاران نیز داشته‌ایم. حدود سه مورد، که هیچ کدام واکسن نزده بودند، یک مورد خانمی بود که تصمیم به بارداری داشت و متاسفانه واکسن نزده و مرگ غم‌انگیزی بود. دو مورد هم زنان بارداری بودند که واکسن نزده بودند البته این پرستاران در بخش کرونا نبودند و در بخش‌های دیگری فعالیت داشتند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تاکید کرد: در مجموع متاسفانه در ماه‌های اخیر سه مورد فوت پرستار داشتیم که هیچ کدام واکسن نزده بودند و شهید شدند. واکسن قطعا در پیشگیری از مرگ ناشی از کرونا موثر است. بنابراین از همه مردم می خواهیم الگویشان را جامعه پرستاری قرار دهند و قطعا واکسن بزنند.

تزریق دُز سوم واکسن کرونا به مدافعان سلامت

وی درباره تزریق دز سوم واکسن کرونا به مدافعان سلامت گفت: اکنون بحث تزریق دز سوم واکسن کرونا برای پرستاران مطرح است. در این مورد با وزیر بهداشت و رئیس جمهوری صحبت کرده‌ایم. آنان هم موضوع را در ستاد ملی کرونا مطرح کرده‌اند و قرار شد به زودی دز سوم واکسن کرونا به مدافعان سلامت زده شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: به هر حال ابتلا به کرونا همچنان وجود دارد، زمان ایمنی زایی واکسن‌ها نیز محدود است و باید بعد از هر چند ماه واکسن کرونا تکرار شود.

وی درباره واکسیناسیون خانواده های پرستاران نیز گفت: به منظور آسودگی خاطر پرستاران برای واکسیناسیون خانواده‌های آنان نیز با وجودی که سن واکسیناسیون در کشور کاهش یافته با وزارت بهداشت توافق شد که خانواده‌های پرستاران در هر سن و سال و با هر نسبتی از بستگان درجه یک شامل پدر، مادر، همسر، خواهر و برادر اگر تاکنون واکسن نزده‌اند برای واکسیناسیون به وزارت بهداشت معرفی شوند و در اسرع وقت واکسن را تزریق کنند.

۱۳۶هزار پرستار به کرونا مبتلا شدند

میرزابیگی ادامه داد: آخرین آمار از مبتلایان پرستار به کرونا ۱۳۶ هزار نفر است و تعداد ۱۳۰ شهید خدمت نیز در گروه پرستاری داشتیم.

وی گفت: در گروه پرستاری. حدود ۸ هزار و ۲۰۰ نفر پرستار نیز به دلیل کرونا از گردونه خدمت خارج و می‌توان گفت جانباز دفاع مقدس دوران کرونا شدند و نتوانستند کار پرستاری را ادامه دهند. این افراد از شغل پرستاری خارج شده‌اند زیرا توانایی کار در بخش پرستاری را از دست دادند و به مشاغل دیگر می‌پردازند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: در این مدت بحث استخدام نیروهای پرستار را پیگیری کردیم و توانستیم از وزارت بهداشت ۵۱ هزار و ۲۰۰ نفر مجوز استخدام بگیریم اما متاسفانه مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند که فقط ۱۷ هزار نفر استخدام شده‌اند. سازمان مدیریت و سازمان امور استخدامی نیز این آمار را تایید کرده‌اند. امیدواریم که با مساعدت مسئولان دولت جدید بقیه نیروها نیز به سرعت جذب شوند.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار