خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۵۸۴۰۱۲

آخرین وضعیت زمین لرزه بندر گناوه

آخرین وضعیت زمین لرزه بندر گناوه

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، استان بوشهر حوالی بندر گناوه را لرزاند که این زمین‌لرزه تاکنون چهار مصدوم در پی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۴ و ۴۵ دقیقه و ۲۱ ثانیه بامداد امروز (جمعه) بندر گناوه در استان بوشهر را لرزاند.

عمق زمین‌لرزه در ۱۰ کیلومتری زمین ثبت شده است.

ساعت ۶:۰۳ دقیقه نیز زمین لرزه‌ای با قدرت ۴٫۵ ریشتر در همین منطقه ثبت شد.

غلامرضا مهرجو، فرماندار گناوه گفت: براساس پیگیری و گزارش‌های دریافتی جدید، زلزله ۵.۲ ریشتری بامداد روز جمعه در این شهرستان تاکنون سه مصدوم برجای گذاشته است.

او در گفتگو با ایرنا افزود: این مصدومان پس از وقوع زلزله در بیمارستان و مراکز درمانی شهرستان تحت معاینه و مداوا قرار گرفتند.

فرماندار گناوه اظهار کرد: یکی از مصدومان زن باردار است که بر اثر وقوع زلزله دچار ترس شده بود و در بیمارستان بستری و تحت مداوا قرار گرفت.

مهرجو بیان کرد: ۲ مصدوم دیگر اهل دو روستای این شهرستان بودند که یکی از آنها بر اثر افتادن از تخت‌خواب دچار شکستگی پا شد و مصدوم دیگر از ناحیه دست دچار بریدگی و جراحت ناشی از شکستن شیشه منزل شده است.

او گفت: تعدادی از اهالی روستاهای نزدیک کانون زمین لرزه در تماس تلفنی اعلام کردند منازل‌شان دچار ترک خوردگی شده است.

فرماندارگناوه افزود: تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شدند و در حال بررسی وضعیت این مناطق هستند.

او اظهار کرد: وقوع زمین لرزه بامداد جمعه در این شهرستان موجب ترس و وحشت شدید مردم شد اما تلفات جانی و تخریب منازل و خسارت حادی در برنداشته است.

مصدومیت چهار نفر بر اثر زلزله

مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر از مصدومیت چهار نفر در پی زلزله ۵.۲ ریشتری در گناوه خبر داد.

در پی وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در گناوه ساعت ۴:۵۹ دقیقه صبح امروز جمعه نهم مهرماه ۱۴۰۰، دو تیم ارزیاب ۸ نفره برای بررسی کانون زلزله اعزام شدند.

بنا به اعلام اورژانس استان تاکنون ۴ نفر مصدوم به بیمارستان مراجعه کرده‌اند؛ تا این لحظه خسارت مالی و جانی دیگر و همچنین قطعی آب و برق و مسدود شدن راه‌ها گزارش نشده است.

جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر درحال آماده باش و معاون امداد و نجات نیز در محل کشیک حضور دارد.

منبع: ایرنا

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.