کد مطلب: ۶۲۳۶۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ابتلای کودکان به اومیکرون بیشتر از بزرگسالان / مدارس کشور تعطیل می‌شود؟

ابتلای کودکان به اومیکرون بیشتر از بزرگسالان / مدارس کشور تعطیل می‌شود؟

مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید: «اومیکرون نسبت به سویه دلتا کودکان، نوجوانان و جوانان را بیشتر مبتلا می‌کند. البته به این معنا نیست که تنها این گروه‌ها در خطر هستند بلکه همه گروه‌های سنی در معرض خطر ابتلا به اومیکرون هستند.»

به گزارش تجارت‌نیوز ، کرونا بار دیگر در کشور اوج گرفت. اما در پیک ششم میزان ابتلای کودکان به اومیکرون بیشتر شده است. کودکان هنوز واکسینه نشدند. از آغاز واکسیناسیون ۹ تا ۱۲ سال تنها یک هفته می‌گذرد. در همین حال دانش‌آموزان باید در مدارس حضور داشته باشند.

امروز هم محسن منصوری، استاندار تهران از افزایش ۶۱ درصدی بستری‌های ناشی از ابتلا به کرونا نسبت به هفته گذشته در سطح استان تهران خبر داد. او همچنین گفت: «به مدت یک هفته مدارس ابتدایی استان را به صورت غیرحضوری برگزار می‌کنیم.»

ابتلا به اومیکرون در کودکان بیشتر است؟

شیوع اومیکرون با دلتا یک تفاوت دارد و آن میزان ابتلای کودکان به اومیکرون است. مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در این مورد به تجارت‌نیوز می‌گوید: «اومیکرون نسبت به سویه دلتا، بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان را بیشتر مبتلا می‌کند. البته به این معنا نیست که تنها این گروه‌ها در خطر هستند بلکه همه گروه‌های سنی در معرض خطر ابتلا به اومیکرون هستند.»

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه می‌دهد: «میزان بیماری کرونا در مراکز درمانی سرپایی فوق‌العاده زیاد شده است. میزان بستری کرونایی هم رو به افزایش است اما هنوز تخت‌های آی سی یو هنوز مانند سویه دلتا درگیر نشدند.»

او درباره راهکار وضعیت فعلی که میزان ابتلای کودکان به اومیکرون بالا رفته، می‌گوید: «راهکار اول واکسیناسیون کودکان است. همچنین در کنار واکسیناسیون باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد و آن را جدی گرفت.»

تعطیلی مدارس کشور در دست بررسی

در همین حال برخی از خانواده‌ها نگران ابتلای کودکان به کرونا در مدارس هستند. مردانی درباره حضوری بودن مدارس می‌گوید: «در حال بررسی هستند که مدارس را غیرحضوری کنند. ما در کمیته علمی پیشنهاد محدود کردن تجمعات و مدارس را داده‌ایم.»

علیرضا اولیایی منش، معاون بهداشت ستاد مقابله با کرونا در تهران هم گفت: «کودکان به سرعت درحال درگیر شدن با سویه اومیکرون هستند، به این دلیل که ما در کودکان واکسیناسیون کمتری انجام داده‌ایم.» ( ایلنا )

در روزهای اخیر میزان ابتلا به کرونا در کشور صعودی بود. اگرچه تاکنون متخصصان روی واکسیناسیون برای جلوگیری از شیوع کرونا تاکید کرده‌اند اما هنوز حدود ۶ میلیون نفر در کشور واکسینه نشده‌اند. بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت هم گفت بیشتر افرادی که بستری شدند یا کارشان به بخش‌ مراقبت‌های ویژه رسیده، افرادی هستند که واکسیناسیون خود را کامل نکرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.