خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۶۳۱۷۹۹

ارتش اوکراین قدرت را در اختیار می‌گیرد؟/ کی‌یف تا آخر هفته سقوط می‌کند؟

ارتش اوکراین قدرت را در اختیار می‌گیرد؟/ کی‌یف تا آخر هفته سقوط می‌کند؟

رئیس جمهور روسیه شامگاه جمعه در سخنانی از ارتش اوکراین خواست تا قدرت را در این کشور در دست بگیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ارتش اوکراین قدرت را در دست می‌گیرد؟ آخرین اخبار از تنش اوکراین و روسیه چیست؟

به نقل از فارس ، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه شامگاه جمعه در سخنانی از ارتش اوکراین خواست تا قدرت را در این کشور در دست بگیرد.

وی که در جلسه شورای امنیت ملی روسیه صحبت می‌کرد، گفت: «من از ارتش اوکراین می‌خواهم که اجازه ندهد از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده شود.»

رئیس جمهور روسیه در ادامه گفت که حکومت اوکراین به دستور بیگانگان شهرهای خود را با سلاح های سنگین بمباران می‌کند.

وی در ادامه خطاب به ارتش اوکراین گفت: اگر قدرت در دستان شما باشد، توافق آسان خواهد بود.

وی تاکید کرد که نظامیان کشورش در حال نبرد با «تروریست‌ها» و «نئونازی‌ها» هستند.

زلنسکی: مرگ من نزدیک است

خبرنگار پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین شامگاه روز گذشته در ویدئو کنفرانسی با سران کشورهای اروپایی گفت که این شاید آخرین باری است که من را زنده می‌بینید.

منابع امریکایی: کی‌یف تا آخر هفته سقوط می‌کند

وزارت دفاع اوکراین گفته که «کی‌یف» هنوز تحت کنترل نیروهای این کشور است و تلفات نیروهای روسی از آغاز عملیات نظامی بالغ بر ۱۰۰۰ نفر بوده است.

وزارت دفاع روسیه هم اعلام کرده که شهر «چرنیگوف» در شمال اوکراین را محاصره کرده‌اند. همچنین نیروهای روسی در فرودگاه «هوستومل» نزدیک کی‌یف عملیات هلی‌برن انجام داده‌اند و ۲۰۰ نفر از نیروهای یگان ویژه اوکراین در فرودگاه هوستومل کشته یا اسیر شدند.

«سی‌اِن‌اِن» به نقل از دو منبع مطلع گزارش داد، مقام‌های اطلاعاتی آمریکا نگران هستند پایتخت اوکراین ظرف چند روز و نهایتاً تا آخر هفته تحت کنترل نیروهای روسی قرار بگیرد.

«رویترز» نیز به نقل از یک مقام اروپایی نوشت که اتحادیه اروپا تصمیم گرفت دارایی‌های پوتین و لاوروف در کشورهای اتحادیه را مسدود کند.

اوکراین «قدرت اتمی» نبود

توئیت هانس کریستنسن، مدیر پروژه اطلاعات هسته ای در آمریکا: نه نه نه! اوکراین یک «قدرت هسته‌ای» نبود. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، سلاح های اتمی شوروی در اوکراین باقی مانده بود. مسکو کلیدها را در اختیار داشت و اوکراین نمی توانست از آنها استفاده کند. آنها در نهایت به روسیه بازگردانده شدند.

این بحث مهمی است مخصوصا آنکه افراد به دروغ یا اشتباه ادعا می‌کنند که سلاح های اتمی می‌توانستند اکنون از اوکراین محافظت کنند.

شمخانی: غرب مسئول بحران اوکراین است

دبیر شورای عالی امنیت ملی غرب را مسؤول مستقیم جنگ ها و بحران هایی دانست که با هدف ایستادگی در برابر راهبرد غرب شکل می گیرد.

علی شمخانی در توییتر نوشت: هیچ چیز نفرت انگیز تر از جنگ نیست اما وقتی غرب با روش های مختلف به دنبال ضربه به امنیت ملی کشورهاست، عملا مسؤول مستقیم جنگ ها و بحران هایی است که با هدف ایستادگی در برابر راهبرد غرب شکل می گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.