کد مطلب: ۶۳۶۵۹۸

آخرین اخبار از مذاکرات وین/ متن توافق نهایی وجود ندارد!

آخرین اخبار از مذاکرات وین/ متن توافق نهایی وجود ندارد!

مرندی تحلیلگر ارشد سیاسی ضمن بیان این که مذاکرات وین به خط پایان نزدیک شده، تصریح کرد هنوز متنِ توافق شده نهایی وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین اخبار از مذاکرات وین چیست؟

به نقل از فارس ، «محمد مرندی» تحلیلگر ارشد سیاسی و متخصص مطالعات آمریکا در خصوص مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران ضمن بیان این که هنوز متن توافق شده نهایی در مذاکرات وین وجود ندارد، از آمریکا و طرف‌های اروپایی برجام خواست به درازا کشاندن مذاکرات را کنار بگذارند.

وی در توییتی نوشت: تعجب می‌کنم که به نظر می‌رسد برخی از خبرنگاران فکر می‌کنند مذاکرات وین نهایی شده است. هنوز متن توافق شده نهایی وجود ندارد. ما به خط پایان نزدیک شده‌ایم و ایالات متحده و سه کشور اروپایی باید تعلل کردن مانند بچه‌ها را کنار بگذارند.

بررسی مذاکرات هسته‌ای در مجلس

به نقل از ایسنا ، روح الله متفکرآزاد در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جزئیات جلسه غیرعلنی صبح امروز نمایندگان با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی کشور، بیان کرد: امروز صبح در جلسه غیرعلنی مجلس میزبان آقای اسلامی معاون رییس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور بودیم، ایشان در خصوص پیشرفت‌های مذاکرات وین در بخش هسته ای گزارشی را به نمایندگان ارائه کردند.

وی در ادامه گفت: در خصوص موضوعات هسته‌ای بحث و تبادل نظر صورت گرفت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز نقطه نظرات خود را در این زمینه مطرح کردند. رئیس مجلس شورای اسلامی نیز جمع‌بندی از نقطه نظرات نمایندگان داشتند که امیدواریم به پیشبرد اهداف کشور در مذاکرات وین کمک کند.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با پاسخ به زمان رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس، بیان کرد: ظرف یک یا دو روز آینده ایرادات شورای نگهبان به مجلس رسیده و ما تمام سعی خود را خواهیم کرد تا پایان این هفته بررسی بودجه در مجلس نهایی شود.

هنوز توافق نکرده‌ایم

سعید خطیب زاده نیز در اظهاراتی با اشاره به تأکید ایران برای راستی آزمایی از این‌که آمریکا تحریم‌های ظالمانه خود علیه ایران را برداشته است، گفت: راستی آزمایی برای این است که ما مطمئن شویم که آمریکایی‌ها در عمل تحریم‌ها را برداشته‌اند و فقط روی کاغذ نبوده است.

خطیب زاده همچنین گفت: هنوز توافقی نکرده‌ایم که جزئیات آن را بگوییم. تا روزی که توافق شود. وقتی توافق شد متن آن را بر روی سایت می گذاریم تا همه آن را ببینند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.