کد مطلب: ۶۳۷۴۰۲

آخرین اخبار از مذاکرات وین/ موانع توافق چیست؟

آخرین اخبار از مذاکرات وین/ موانع توافق چیست؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: عواملی در خارج وجود دارد که بر وضعیت مذاکرات وین تاثیرگذار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین اخبار از مذاکرات وین چیست؟

به نقل ایسنا ، ند پرایس عنوان کرد که اگر احیای برجام توسط روسیه به بن‌بست بخورد، امریکا پذیرای «جایگزین‌های دیپلماتیک» برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهد بود.

همچنین سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد، ما همچنان بر این باوریم که دیپلماسی بهترین مسیر پیش‌رو در تعامل با ایران است.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره تاثیر درخواست جدید روسیه بر روند مذاکرات وین و توقف چند روزه آن تصریح کرد: همان‌طور که می‌دانید مذاکره‌کنندگان وین به پایتخت‌های خود بازگشته‌اند. باید ببینیم طی چند روز آینده دیپلماسی پیرامون مذاکرات وین به کجا می‌رسد.

وی در واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران به اربیل عراق ادامه داد: ایران د در حمله موشکی اخیر خود هیچ یک از تاسیسات آمریکایی را هدف قرار نداده و نیروهای آمریکایی آسیب ندیده‌اند. ما هدف این حمله نبودیم.

روز گذشته وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز افزود: فکر می کنم به یک توافق در مذاکرات وین نزدیک هستیم و می‌خواهیم همه طرف‌ها از جمله روسیه از خود جدیت نشان دهند.

معاون وزیر خارجه آمریکا در تداوم سیاست هراس از پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران اضافه کرد: بسیار نگران اقدامات ایران هستیم و تصور کنید ایران یک سلاح هسته‌ای داشته باشد.

شرمن تصریح کرد بنابراین باید این مسأله را حل کنیم و به رفتارایران در منطقه رسیدگی کنیم. بنابراین ما به همه این امور رسیدگی خواهیم کرد اما ابتدا باید این توافق را بدست آوریم.

جهان پاسخ روسیه را خواهد داد!

به نقل از صدی البلد، جن ساکی، افزود:«مطمئنم که آغاز جنگ جهانی سوم به نفع امنیت ملی ما نیست».

وی افزود استقرار نیروهای آمریکایی در اوکراین برای جنگ با روسیه به نفع واشنگتن نیست.

ساکی ادامه داد: اگر روسیه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کند، جهان پاسخ خواهد داد و این عواقب ناگواری خواهد داشت.

پیش از این، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود که کشورش تضمین می‌کند هیچ کشوری نمی‌تواند در صورت تلاش روسیه برای دور زدن و فرار از تحریم‌های اعمال شده به دلیل جنگ اوکراین، به مسکو کمک کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.