کد مطلب: ۶۴۵۰۱۰

آخرین اخبار از مذاکرات وین/ مذاکرات متن پیش‌نویس ندارد!

آخرین اخبار از مذاکرات وین/ مذاکرات متن پیش‌نویس ندارد!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تا زمانی که متن پیش نویسی که مورد توافق همه طرفین باشد در مذاکرات شکل نگیرد، در حقیقت هیچ متن پیش نویسی وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین اخبار از مذاکرات وین چیست؟

رحیمی جهان‌آبادی در مورد بررسی ادعاها مبنی بر وجود پیش‌نویس برای توافق هسته‌ای عنوان کرد: این موضوع در نشست مطرح شد و مفاد و نکاتی که برخی از نمایندگان مجلس مدعی بودند در این نشست بحث شد.

به گفته وزیر امورخارجه هنوز هیچ متن نهایی به توافق دو طرف نرسیده است. البته یادداشت‌هایی بین طرفین رد و بدل شده و حتی این یادداشت‌ها ممکن است دیدگاه مشترک طرفین هم باشد.

او ادامه داد: اما برخی از نمایندگان این یادداشت‌ها را به عنوان پیش‌‌نویس تلقی کردند.

نظارت حق مردم است

این نماینده مجلس یادآور شد: بر اساس سخنانی که در این نشست مطرح شد، نظارت حق مجلس و مردم است ولی دراین شرایط کشور نیاز به اجماع، همفکری و حمایت از تیم مذاکره‌کننده دارد تا مقابل قدرت‌های بزرگ غربی منافع کشور حفظ شود.

رحیمی جهان‌آبادی اصلی‌ترین هدف ایران در مذاکرات را که رییس تیم مذاکره کننده و آثار معیشتی و اقتصادی برای مردم بیان کرد.

وی افزود: اگر مذاکره انجام شود و هیچ حاصلی در اقتصاد، معیشت و رفع مشکلات مردم نداشته باشد، مذاکرات اهمیتی نخواهد داشت. زیرا ما پیش از این در شرایط مذاکره نشان دادیم که می‌توانیم پیشرفت بیشتری داشته باشیم و هم از پس مدیریت شرایط خود برآییم.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رایزنی‌هایی با بهره‌بردن از واسطه‌ها در حال انجام است و باید اجازه دهیم نتیجه این رایزنی‌ها مشخص شود.

رحیمی جهان‌آبادی اما به نظرم طرف غربی بیش از ایران به نتیجه رسیدن مذاکرات نیاز دارد و اگر عاقلانه رفتار کرده و منافع خود را درک کنند، طبیعتا باید این مذاکرات تا خردادماه امسال به نتیجه برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.