کد مطلب: ۶۶۶۹۰۰

امیرعبداللهیان در دیدار «وزرای خارجه پاکستان و ایران»:

از منطق دیپلماسی فاصله نمی‌گیریم

از منطق دیپلماسی فاصله نمی‌گیریم

در این دیدار دو طرف همه ابعاد روابط دوجانبه از جمله روابط تجاری و اقتصادی، تامین برق از ایران، بازارچه‌های مرزی، ارتباط جاده‌ای و ریلی و تسهیل زائرین را بررسی کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «بلاول بوتو زرداری»، وزیر امور خارجه پاکستان که به تهران سفر کرده است ظهر روز سه‌شنبه با حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد.

به نقل از تسنیم ، در این دیدار دو طرف همه ابعاد روابط دوجانبه از جمله روابط تجاری و اقتصادی، تامین برق از ایران، بازارچه‌های مرزی، ارتباط جاده‌ای و ریلی و تسهیل زائرین را بررسی کردند.

پس از این دیدار امیرعبداللیهان در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه پاکستان اظهار کرد: ما امروز در خصوص همکاری‌های مرزی و توسعه تجارت محلی و همکاری استانی تا همکاری‌های سیاسی گفتگو کردیم. در خصوص همکاری فرهنگی، گردشگری و حوزه‌های اقتصادی گفتگو کردیم. ما بحث صادرات گاز از ایران به پاکستان و همچنین سوآپ برق به پاکستان گفتگو کردیم.

وی افزود: درباره آخرین تحولات در افغانستان، اوکراین و یمن صحبت کردیم. ما بر گفتگوی دوستانه تاکید داریم و امیدواریم هر چه زودتر بحران اوکراین حل شود. ما بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان نیز تاکید داریم. ما ارتباط علنی با تمام طرفین در افغانستان را پیگیری می‌کنیم و راه حل برون رفت از چالش های موجود تشکیل یک دولت فراگیر است.

وزیر خارجه ایران توضیح داد: ما بر لغو محاصره انسانی تاکید داریم و گفتگوی یمنی-یمنی را دنبال می‌کنیم. ما همچنین درباره فلسطین و شکل گیری دولت واحد اسلامی تاکید داریم و از وحدت رویه قوی تری در جهان اسلام برخوردار باشیم.

امیرعبداللهیان افزود: یکی دیگر از دستورات کاری مشترک ما، چگونگی برخورد ایران نسبت به قطعنامه صادره است. ایران هیچگاه از میز مذاکره فرار نکرده است، بهترین راه میز مذاکرات است. در آخرین ملافات که بین باقری و مورا انجام شد اثبات کردیم که اهل گفتگو، منطق و مذاکرات پایدار هستیم.

وزیر خارجه همچنین گفت: علی رغم استمرار تبادل پیام‌های غیرمستقیمی که بین تهران و واشنگتن در جریان بود، اما طرف آمریکایی جهت اخد امتیاز بیشتر در میز مذاکره، قطعنامه‌ای علیه ایران را ارائه داد، جمهوری اسلامی ایران هم با افزایش فعالیت هسته‌ای خود اقدام متقابل را انجام داد. نفس قطعنامه باعث شد ما طرف غربی را بر حذر کنیم از این عمل اما آمریکا بر این قطعنامه اصرار داشت.

اکنون در کنار قطعنامه، اقدامات بیشتری روی میز قرار دارد اما ما از میز مذاکرات فاصله نگرفته و مذاکرات و پیام‌های ما در حال تبادل است. جمهوری اسلامی از منطق دیپلماسی فاصله نخواهد گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.