فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۷۹۱۹۲

علائم سویه‌های جدید کرونا چیست؟

علائم سویه‌های جدید کرونا چیست؟

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به انتشار سویه جدید کرونا گفت: در زیر سویه‌های جدید کرونا، هر ۱ نفر می‌تواند تا ۱۸ نفر را درگیر کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علائم سویه‌های جدید کرونا چیست؟

معاون بهداشت وزارت بهداشت در خصوص انتشار کرونا در سطح جهان گفت: حساسیت‌ها نسبت به کرونا از بین رفته است و سویه‌های جدید از کشورهای آمریکایی و اروپایی در حال انتشار است.

وی ادامه داد: سویه‌های جدید در کشورهای منطقه و همسایه ایران از طریق ارتباطات میان ملل و گردشگری در حال پخش می‌شود.

حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: سویه‌های جدیدکرونا ( BA.4 و BA.5) به سرعت در کشور در حال انتشار است به طوری که روز گذشته ۱۷ درصد از مراجعه کنندگان درگیر سویه BA.5 بوده‌اند. بطوریکه در زیر سویه‌های جدید کرونا، هر ۱ نفر می‌تواند تا ۱۸ نفر را درگیر کند.

معاون بهداشت افزود: علائم سویه جدید کرونا مثل سویه اُمیکرون است؛ مشکلات گوارشی، علائم سویه جدید کروناست.

همچنین استاد گروه ویروس‌شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: به طور کلی هیچ کشوری نمی‌تواند از انتقال و انتشار ویروس‌های تنفسی جلوگیری کند.

او افزود: باید توجه کرد که دو زیرسویه BA۴ و BA۵ از نظر تغییراتی که کرده، حتی با خود ویروس اُمیکرون اولیه هم تفاوت‌هایی دارد. این ویروس هم وارد ایران شده و فعلا در شروع آن هستیم، باید ببینیم که روند ویروس چگونه خواهد بود.

شناسایی یک زیرسویه دیگرِ اُمیکرون در چین

مقامات بهداشتی شانگهای چین روز گذشته (یکشنبه) اعلام کردند که زیرسویه دیگری از کرونای امیکرون را با نام علمی "BA.۵.۲.۱" در این شهر شناسایی کرده‌اند که یکی از زیرمجموعه‌های زیرسویه BA.۵ است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.