کد مطلب: ۶۸۳۸۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان ماموریت تخت روانچی در سازمان ملل / سعید ایروانی کیست؟

پایان ماموریت تخت روانچی در سازمان ملل / سعید ایروانی کیست؟

قرار است مجید تخت روانچی پس از حدود سه سال فعالیت در سازمان ملل با این عنوان خداحافظی کند. به جای او سعید ایروانی به عنوان سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل آغاز به کار می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرار است سعید ایروانی به جای مجید تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل شود.

آنطور که رسانه‌ها گزارش داده‌اند، سفیر و نماینده جدید ایران در سازمان ملل در آستانه آغاز ماموریتش در نیویورک با ابراهیم رئیسی دیدار کرد.

سعید ایروانی ، در جریان مذاکرات اخیر میان ایران و عربستان در عراق، رئیس هیات مذاکره‌کننده ایران با طرف سعودی بود.

پنجمین دور مذاکرات میان تهران و ریاض در بغداد در اردیبهشت ماه سال جاری انجام شد. در تصویری که از این مذاکرات منتشر شد، ایروانی در کنار مصطفی الکاظمی رئیس جمهور عراق و «خالد الحمیدان» رئیس هیات مذاکره‌کننده سعودی و رئیس دستگاه اطلاعات عربستان مشاهده شد. ( ایسنا )

سوابق کاری سعید ایروانی

اما سعید ایروانی کیست؟ کارنامه کاری او چقدر با عنوان جدیدش در سازمان ملل مرتبط است؟

او در مسئولیت‌هایی همچون کاردار ایران در عراق، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی سابقه فعالیت دارد. او همچنین معاونت امنیت بین‌الملل و سیاست خارجی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

ایروانی از سال ۹۲ تاکنون، معاون علی شمخانی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بود.

پایان کار تخت روانچی در سازمان ملل

مجید تخت روانچی از اعضای ارشد تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای بود که منجر به توافق برجام شد. او از اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ به عنوان سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در این سمت مشغول به فعالیت بود.

مجید تخت‌روانچی پیش از این سفیر ایران در برن و معاون اروپا-آمریکای وزارت امور خارجه بود. حالا قرار است سعید ایروانی به جای او در سمت نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد مشغول فعالیت شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.