کد مطلب: ۷۰۳۹۵۴

شرایط معافیت تحصیلی برای مشمولان غایب

شرایط معافیت تحصیلی برای مشمولان غایب

افراد مشمولی که سال پیش دیپلم گرفته‌اند فقط تا پایان شهریور فرصت استفاده از معافیت تحصیلی دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مشمولان که امسال قصد دارند از معافیت تحصیلی استفاده کنند می‌توانند بدون حضور فیزیکی درخواست خود را در سامانه سخا ثبت‌ کنند.

به نقل از مهر، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: مشمولان غایب باید برای ادامه تحصیل مراحل قانونی خود را طی کنند. اگر کسانی دارای مشکل بودند می‌توانند توسط دفاتر پلیس ۱۰+ موضوع را پیگیری کنند.

تقی مهری گفت: بنایراین کلیه نخبگان در این عرصه مهم از این خدمات در سازمان وظیفه عمومی استفاده می‌کنند. همین‌طور کسانی که به‌عنوان عضور هیئت‌علمی دانشگاه و مشمول هستند، این افراد شامل خدمت سربازی و گرفتن خدمات مجموعه سازمان وظیفه عمومی شامل حالشان می‌شود. مدت خدمت این افراد ۲۴ ماهه است.

نحوه ثبت درخواست معافیت تحصیلی

مهری افزود: تمام مشمولانی که قرار است از معافیت تحصیل از سازمان نظام وظیفه عمومی استفاده کنند باید به سامانه خدمات الکترونیک یا سخا sakha.epolice.ir مراجعه کنند و پنجره واحد خدمات فراجا را آنجا مشاهده می‌کنند. این افراد از این طریق می‌توانند درخواست معافیت تحصیلی خودشان را ارائه دهند.

وی گفت: چون این اقدامات از طریق اینترنت است و افراد می‌توانند از طریق برنامه پلیس همراه من هم وارد این سامانه شوند و این خدمات را از طریق سازمان وظیفه عمومی دریافت کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا بیان کرد: درخواست این افراد به‌طور خودکار به دانشگاه مربوطه حداکثر در مدت زمان ۲۴ تا ۴۸ ساعت ارسال می‌شود. درخواست در دانشگاه بررسی می‌شود. و باز به‌صورت سامانه‌ای به سازمان وظیفه عمومی ارسال می‌شود.

تقی مهری اظهار کرد: ممکن است برخی از این افراد نتوانند از این طریق اقدام کنند، که با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

مهری گفت: در نهایت اگر از افراد نتواستند از هر دو طریق درخواست خود را ثبت کنند می‌توانند به وظیفه عمومی شهرستان‌های سراسر کشور مراجعه کنند.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که کسانی که سال گذشته دیپلم گرفته‌اند تا پایان شهریور امسال فرصت دارند که پذیرش دانشگاه را بگیرند. اگر این کار را انجام ندهند از مهرماه وارد غیبت خواهند شد. کسانی که در سال جاری دیپلم خود را گرفته‌اند هیچ مشکلی ندارند و تا شهریور سال آینده یعنی سال ۱۴۰۲ فرصت دارند که تعیین تکلیف خدمت سربازی را بکنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.